autor: Artur Falkowski
Gra nauczy żołnierzy arabskiego języka i obyczajów
O tym, że komputerowe produkcje wykorzystywane są przez armię w celach szkoleniowych wiadomo nie od dzisiaj. Zazwyczaj jednak są to symulatory przygotowujące do akcji drużynowych oraz specjalistyczne programy uczące obsługi skomplikowanych maszyn (np. myśliwców). Nowością jest wykorzystanie gry w celu przygotowania żołnierzy do wejścia w obcą kulturę.
O tym, że komputerowe produkcje wykorzystywane są przez armię w celach szkoleniowych wiadomo nie od dzisiaj. Zazwyczaj jednak są to symulatory przygotowujące do akcji drużynowych oraz specjalistyczne programy uczące obsługi skomplikowanych maszyn (np. myśliwców). Nowością jest wykorzystanie gry w celu przygotowania żołnierzy do wejścia w obcą kulturę.
Amerykańska 173. Brygada Powietrznodesantowa stacjonująca w Niemczech wkrótce rozpocznie nowatorski trening wykorzystujący zaawansowaną grę, która nie tylko uczy posługiwania się językiem arabskim, ale również pokazuje, jak należy się zachować w sytuacjach codziennego życia, by móc dogadać się z Irakijczykami, nie obrażając przy tym ich tradycji i zwyczajów.
Poddani szkoleniu żołnierze będą musieli zmierzyć się z wciągającymi, nieskryptowymi grami pokazanymi w pełnym trójwymiarze. Będą to wysoce skomplikowane programy zawierające rozbudowane algorytmy sztucznej inteligencji oraz systemy rozpoznawania mowy. Postęp „gracza” zależeć w nich będzie od tego, w jaki sposób uda mu się porozumieć z wirtualnym mieszkańcem Iraku. Jeżeli zyska jego zaufanie i nakłoni do współpracy, będzie mógł awansować do kolejnego etapu.
Nauka opierać się będzie na kilkugodzinnych sesjach z wspomnianymi produkcjami. Osoby, które miały już z nimi styczność oceniają ich skuteczność wyżej w stosunku do standardowych zajęć z żywym prowadzącym.