Gothic Remake na wielu nowych screenach. Zmiany dotknęły wieży Xardasa, obozu orków oraz potworów
Gothic Remake ma przed nami coraz mniej tajemnic. Wiemy już, jak będzie wyglądać wieża Xardasa, a także jakie zmiany zostaną wprowadzone w obozie orków.
Zaledwie wczoraj otrzymaliśmy świeży komunikat od twórców Kronik Myrtany: Archolos, a dziś niemiecki serwis GameStar przeprowadził stream dotyczący Gothic Remake, w którym udział wziął szef studia Alkimia Interactive, Reinhard Pollice. Po jego zakończeniu GameStar opublikował długi artykuł na podstawie wywiadu z Pollice’em, przynoszący masę nowych informacji na temat odświeżonej wersji kultowego RPG.
Wieża godna Xardasa
Możemy w nim choćby rzucić okiem na wieżę Xardasa – większą i piękniejszą niż w pierwowzorze, a także mającą skrywać nowe tajemnice. Zmianie uległa także jej wewnętrzna architektura, gdyż w środku nie napotkamy żadnej drabiny, tylko przeteleportujemy się prosto do komnaty nekromanty.
Co ciekawe, już sama droga do jego siedziby będzie nieco inna niż w klasycznej „jedynce”. Ma to związek z broniącymi jej golemami, z których każdy wpłynie na otoczenie. Duże zmiany czekają również zatopioną wieżę Xardasa.
Orkowie za bramą
Ponadto dowiedzieliśmy się, że mocno przerobiono obóz orków i wąwóz trolli.
- W tym pierwszym tuż za mostem „powita” nas zamknięta brama, za którą przedostaniemy się jedynie wyposażeni w Ulu-Mulu. Co ciekawe, od zielonoskórych będziemy mogli nauczyć się m.in. lepiej posługiwać ich bronią, co uczyni ją bardziej użyteczną (w „jedynce” wymagała na tyle dużo siły, że gdy już osiągnęliśmy daną wartość, mogliśmy korzystać ze znacznie lepszego oręża). Potwierdza to informacje, które GRYOnline.pl otrzymało od Pollice’a w niedawnym wywiadzie.
- Wąwóz trolli natomiast znacząco przeprojektowano, wypełniając dodatkowymi zakamarkami, skarbami i przeciwnikami.
Mniej demoniczna fauna Górniczej Doliny
Inna dobra wiadomość jest taka, że studio Alkimia Interactive wzięło sobie do serca reakcje graczy na zaprezentowane artworki potworów. Wąż błotny, szkielet mag, harpia, kretoszczur, goblin, krwiopijca, pełzacz, ścierwojad, ognisty jaszczur i ognisty demon postrzegane były bowiem raczej jako żądne krwi bestie niż fauna Górniczej Doliny. Już w demie mogliśmy zauważyć, że nie wyglądają one źle, a screeny udostępnione przez serwis GameStar to potwierdzają. Poniżej możecie rzucić okiem na kilka z nich.
Starzy znajomi
Niemiecki serwis opublikował również screeny przedstawiające Thorusa, Cor Kaloma, Y’Beriona czy Wrzoda – ten ostatni nie będzie miał koszulki, aby lepiej wyróżniał się spośród innych kopaczy. Warto też dodać, że niezaczepiani przez Bezimiennego, NPC będą wykonywać proste czynności, tak jak miało to miejsce w Gothicu. Ot, choćby Cor Kalom ma często mieszać w kotle, a Thorus zmieniać ułożenie ramion w charakterystyczny sposób.
Dialogi po staremu
Kolejną ciekawostkę stanowi fakt, że pierwotnie studio Alkimia Interactive chciało ukazać dialogi w dynamiczny sposób (z wielu ujęć), lecz ostatecznie zdecydowano się podejść do tego tak, jak w pierwowzorze (kamera pokazuje przód postaci, która mówi). Co jednak ważne, poprzedni system nie został całkowicie usunięty z gry, więc po premierze Gothic Remake szybko powinny pojawić się mody dla graczy łaknących nieco bardziej współczesnego doświadczenia.
Studio Alkimia Interactive pierwotnie celowało w Gothic Remake w 2024 roku. Planu tego nie udało się jednak zrealizować, co pozwala przypuszczać, że wyczekiwane RPG ukaże się w roku 2025. Tytuł zmierza na PC, PS5 i XSX/S.
- Będę rąbał w to drewno, aż wióry polecą. Gothic Remake zapowiada się świetnie!
- Gothic Remake jest wybrukowany dobrymi chęciami. Gameplay jednak nie rozwiał moich obaw