autor: Artur Falkowski
Gothic 3: wielka gra tworzona przez mały zespół w domowych warunkach
Na stronie Aspyr Media – wydawcy gry Gothic 3 na amerykański rynek – pojawił się interesujący wywiad z Blainem Christine, producentem wykonawczym wspomnianej firmy, dotyczący nadchodzącego tytułu.
Na stronie Aspyr Media – wydawcy gry Gothic 3 na amerykański rynek – pojawił się interesujący wywiad z Blainem Christine, producentem wykonawczym wspomnianej firmy, dotyczący nadchodzącego tytułu.
Jak już pisaliśmy, gra została ukończona i trafiła do tłoczni. W październiku odbędzie się jej europejska premiera. Amerykanie będą musieli na swoją wersję poczekać do dwudziestego listopada.
Na łamach naszego serwisu możecie już zapoznać się z zapowiedzią trzeciej części Gothica. Z wywiadu poza znanymi już informacjami możemy dowiedzieć się paru ciekawostek.
Jedną z nich jest potężna baza niemieckich fanów produkcji twórców gry, Pirahna Bytes. Christine porównywał szaleństwo na punkcie Gothica do tego, jakie można zobaczyć w Stanach Zjednoczonych podczas Quakeconu.
Jeżeli chcielibyście dowiedzieć się trochę o warunkach, w jakich powstaje gra uważana za jednego z najlepszych przedstawicieli gatunku, przeczytajcie to, co ma do powiedzenia na ten temat rozmówca z Aspyr Media:
„Piranha Bytes jest bardzo oryginalnym studiem developerskim. Podczas gdy studia tworzące gry rozbudowaniem dorównujące Gothicowi 3 liczą sobie 100 i więcej ludzi, ekipa PB nie przekracza dwudziestu pracowników. Kiedy odwiedziłem ich siedzibę w Essen (Niemcy), zrozumiałem, dlaczego mogą tak dobrze pracować mimo niewielkiej ilości zatrudnionych osób. Ich studio to w rzeczywistości mały dom, który na stałe jest zamieszkiwany przez część drużyny. W tak małym, komfortowym otoczeniu panuje niesamowita atmosfera zjednoczenia i niemal czuje się energię twórczą przepływającą przez każdy pokój budynku. Piranha Bytes stworzyli naprawdę bardzo specjalne środowisko pracy i od razu można powiedzieć, że kochają to, co robią”.