autor: Radosław Szewczyk
Google zajmie się sprzedażą miejsc reklamowych w grach?
Dzisiaj pojawiły się informacje o tym, że firma Google, która jest prawdziwym gigantem wśród wyszukiwarek internetowych, ma zamiar zainwestować w przemysł growy, bowiem przymierza się do zakupu firmy Adscape Media Inc.
Dzisiaj pojawiły się informacje o tym, że firma Google, która jest prawdziwym gigantem wśród wyszukiwarek internetowych, ma zamiar zainwestować w przemysł growy, bowiem przymierza się do zakupu firmy Adscape Media Inc.
Z raportu opublikowanego na stronie The Wall Street Journal Online wynika, że właśnie trwają negocjacje pomiędzy przedstawicielami Google a firmą Adscape Media Inc, która m.in. specjalizuje się w umieszczaniu reklam w grach online. Ci pierwsi bardzo pochlebnie wyrażają się o możliwościach, jakie niesie ze sobą ten zakup. Tłumaczą, że: „Od zawsze jesteśmy zainteresowani nowymi sposobami na poszerzenie możliwości reklamowania z korzyścią dla naszych użytkowników, reklamodawców i wydawców. Reklamy w grach dają nam kolejną możliwość tego typu działania”. Według osób sporządzających tenże raport do realizacji transakcji może dojść już w najbliższym tygodniu.
Nie tak dawno, bo w maju ubiegłego roku Microsoft również dokonał podobnego zakupu, nabywając firmę Massive Inc, która umieszcza reklamy w produkcjach takich developerów, jak 2K Sports, Codemasters, Eidos, Konami czy Ncsoft.