Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 maja 2021, 11:27

autor: Bartosz Świątek

Google twierdzi, że Stadia ma się dobrze

Nate Ahearn – szef działu marketingu produktów w Google – podsumował w niedawnym wywiadzie obecną sytuację usługi Google Stadia i jego zdaniem ma się ona dobrze. W tym roku na platformie zadebiutuje ponad 100 kolejnych tytułów.

W SKRÓCIE:

  1. według Nate’a Ahearna z Google Stadia ma się dobrze – firma skupia się na poprawianiu usługi;
  2. w tym roku na platformie ma zadebiutować ponad 100 nowych gier.

W ostatnim czasie doszły nas różnorakie wieści sugerujące, że platforma Google Stadia nie ma się najlepiej. Jednak odpowiedzialny za nią koncern zapewnia, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. W wywiadzie udzielonym serwisowi GamesIndustry.biz Nate Ahearn – szef działu marketingu produktów – stwierdził, że firma skupia się na zapewnieniu swoim klientom jak najwyższego poziomu usług. W tym roku na Stadii ma pojawić się ponad 100 nowych gier.

Stadia żyje i ma się dobrze. Jesteśmy na dobrej drodze, aby w 2021 roku na Stadii pojawiło się ponad 100 nowych gier i nadal staramy się, aby była ona świetnym miejscem do grania w gry na urządzeniach, które już posiadacie. Wszystkim niedowiarkom powiedziałbym, aby zwrócili uwagę na to, jak wcielamy nasze słowa w życie, rozwijając program Stadia Makers i współpracując ze studiami AAA, takimi jak Capcom, EA, Square Enix, Ubisoft i inne – powiedział Nate Ahearn.

Google twierdzi, że Stadia ma się dobrze - ilustracja #1
Nate Ahearn. Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2021-05-13-google-says-stadia-is-alive-and-well

Marketingowiec rozwinął też nieco kwestię programu partnerskiego Stadia Makers, który pozwala niezależnym deweloperom zmniejszyć koszty tworzenia gier na omawianą platformę (poprzez dodatkowe finansowanie oraz kilka darmowych dev kitów), a także uzyskać pomoc w przypadku problemów technicznych, w szczególności z silnikiem Unity. Nate Ahearn podkreślił, że celem jest ułatwienie twórcom wspierania Stadii swoimi grami.

Nie wywieramy presji na niezależne studia, z którymi współpracujemy w ramach programu Stadia Makers. Celem jest wsparcie ich w wykorzystaniu Stadii jako platformy dla ich gier, a nie wywieranie na nich presji czy utrudnianie im życia – czytamy w wywiadzie.

Google Stadia zadebiutowała w 2019 roku (w Polsce platforma jest dostępna od grudnia 2020 r.) i niestety nie okazała się takim sukcesem, na jaki liczył gigant z Mountain View – choć technologia ma potencjał, a oferowana przez usługę jakość obrazu najczęściej jest zadowalająca, to od korzystania z niej odstrasza graczy przyjęty model biznesowy (konieczność nabycia każdej gry z osobna na platformie) oraz skąpy katalog dostępnych tytułów.

  1. Google Stadia – strona oficjalna