autor: Amadeusz Cyganek
Google Store będzie dostępny w Polsce
Miłośnicy sprzętów Google długo czekali na tę informację – po latach traktowania naszego rynku „po macoszemu” gigant z Mountain View niebawem uruchomi polską wersję internetowego Google Store.
Zapewne wielu z nas przyzwyczaiło się już do tego, że Polska to rynek, który mimo sporej liczby ludności wciąż traktowany jest jako drugorzędny, a różnorodne nowinki technologiczne i sieciowe usługi omijają nas szerokim łukiem. Ostatnio sytuacja wreszcie zaczyna się zmieniać, a kolejnym potwierdzeniem tego stanu rzeczy staje się najnowsza decyzja Google. Już wkrótce Polacy będą mogli dokonywać zakupów za pośrednictwem oficjalnego sklepu tego koncernu, czyli Google Store.
Możliwość zakupu sprzętów Google z pierwszej ręki otrzymamy dopiero po blisko trzech latach od startu tej usługi – ten wirtualny sklep otworzył bowiem swoje podboje 11 marca 2015 roku. Oczywiście nie jesteśmy jedyną nacją, która niebawem skorzysta z tej opcji. Znaleźliśmy się bowiem w dość pokaźnym gronie 38 państw dostrzeżonych przez giganta technologicznego i wskazanych jako całkiem sensowne i potencjalne źródło zarobku. Trzeba przyznać, że towarzystwo mamy doborowe – oprócz Polski na liście znajduje się także Rosja, Holandia, Indie, Belgia, Turcja czy RPA.
Oczywiście należy wziąć pod uwagę, że od zapowiedzi do faktycznego uruchomienia Google Store w Polsce minie jeszcze sporo czasu – przedstawiciele koncernu poinformowali bowiem, że najbardziej realnym terminem startu będzie koniec 2018 roku. Wygląda więc na to, że po długim oczekiwaniu szykuje się kolejne, i niestety znów niezbyt krótkie.
Co oznacza start tej usługi dla rodzimych użytkowników? Przede wszystkim szansę zakupienia sprzętów Google prosto od tego producenta – w ofercie znajdziemy chociażby smartfony Google Pixel 2 oraz Pixel 2 XL, jak również zdecydowanie najlepszego Chromebooka dostępnego na rynku, czyli Google Pixelbook. Za pomocą Google Store zaopatrzymy się także w rozwiązania smart home w postaci Google Home, jak również system Chromecast pozwalający na szybkie przesyłanie obrazu z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.
Nie da się ukryć, że oficjalne wejście Google na rynek polski to bardzo dobra informacja, która oprócz możliwości bezproblemowego kupna sprzętów tego technologicznego potentata da także szansę na uproszczoną ścieżkę gwarancyjną czy też (najprawdopodobniej) pozwoli na kontakt z polskojęzycznym działem wsparcia. A to przecież nie jedyny przykład zwiększonej ekspansji międzynarodowych koncernów na polskim rynku – coraz mocniej w naszym kraju swoją obecność akcentuje chociażby Xiaomi, które jednoznacznie wskazuje Polskę jako jeden z najważniejszych europejskich rynków. Stosunkowo od niedawna w największych galeriach handlowych w Polsce pojawiają się także ekskluzywne Samsung Brand Store, a kolejne stacjonarne iSpoty od Apple pojawiają się jak grzyby po deszczu. Co tu dużo mówić – taka sytuacja po prostu cieszy.