Będzie taniej? Google obniża o połowę prowizję od subskrypcji
Mniejsze prowizje od opłat w aplikacjach w sklepie Play na Androidzie – taką decyzję podjęło Google. Dotyczy to deweloperów, ale mogą na tym skorzystać także klienci.
- Niższe prowizje za sprzedaż subskrypcji w aplikacjach Google Play – dotyczy to deweloperów, ale możliwe, że skorzystają wszyscy.
Google podjęło decyzję o obniżeniu swojej prowizji od subskrypcji w aplikacjach na Androidzie. Dotyczy to twórców płatnego oprogramowania korzystającego z systemu subskrypcji, w którym od zakupów w aplikacji firma Google pobierała opłatę. Teraz zmaleje ona o połowę i możliwe, że poskutkuje to tańszymi płatnościami w aplikacjach.
Może Cię zainteresować:
- Google odchodzi od bankowości – Plex wycofane z Google Pay
- Android 12 już na telefonach serii Pixel; inne marki muszą poczekać
Według Google 3% deweloperów w sklepie Play oferuje płatne oprogramowanie. Do tej pory zakup subskrypcji w aplikacji był obłożony 30% prowizją przez pierwszy rok (potem spadała ona do 15%). Od 1 stycznia 2022 roku prowizja zmaleje do stałych 15%. Twórcy objęci programami w rodzaju Play Media Experience mogą jeszcze bardziej obniżyć koszty. Zainteresowanych obecnymi opłatami i warunkami zapraszam tutaj.
Tak jak każda osoba uczy się w inny sposób, tak samo każdy deweloper jest inny. Cieszymy się, że Google kontynuuje współpracę z ekosystemem, aby znaleźć modele, które działają zarówno dla deweloperów, jak i platformy. Ta obniżka opłat subskrypcji pomoże Duolingo rozwijać naszą misję powszechnie dostępnej nauki języków obcych – jeden z założycieli i CEO Duolingo Luis von Ahn.
Sposób dystrybucji aplikacji na Androidzie od początku był bardziej otwarty niż na innych platformach mobilnych. I dodatkowo darmowy – twórcy bezpłatnych programów mogą je publikować bez opłat, w przeciwieństwie do wielu innych systemów, np. App Store na iOS, który posiada stałe abonamenty.