autor: Bartosz Woldański
Gone Home rozeszło się w 250 tys. sztuk
Przygodowa gra Gone Home trafiła do 250 tysięcy graczy – poinformowało studio The Fullbright Company. Taki wynik udało się uzyskać w ciągu pół roku od premiery, z czego większość egzemplarzy została zakupiona na popularnej platformie cyfrowej dystrybucji Steam.
Założone przez autorów BioShock 2: Minerva’s Den studio The Fullbright Company wydało w sierpniu ubiegłego roku nietypową, utrzymaną w klimacie grozy grę przygodową w konwencji FPP – Gone Home. Tytuł, choć specyficzny, został wyróżniony chociażby na prestiżowej gali VGX 2013, otrzymując nagrodę za najlepszą grę przeznaczoną na komputery osobiste. Czy ciepłe przyjęcie przez krytyków przełożyło się na sukces kasowy? Przypomnijmy, że w niespełna miesiąc udało się trafić do 50 tysięcy nabywców, a teraz, pół roku po premierze, liczba sprzedanych egzemplarzy wzrosła do 250 tysięcy kopii. Biorąc pod uwagę dość zaporową, jak na produkcję niezależną, cenę, to twórcy mają powody do zadowolenia z tych wyników.
Steve Gaynor, dyrektor kreatywny projektu, zdradził, że znaczna część sztuk – mniej więcej 80% całości – została kupiona w najpopularniejszym sklepie elektronicznej dystrybucji – Steam. Nie jest to żadną niespodzianką, gdyż opublikowanie gry na platformie firmy Valve wiąże się z szansą na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Twórcy tym samym mają większą siłę przebicia. Liczby mówią same za siebie – Steam na tę chwilę może pochwalić się 75 milionami użytkowników, a popularność usługi rośnie z roku na rok.
Gone Home zostało wycenione na Steamie na 18,99 euro (ok. 79,5 zł). Gra jest również sprzedawana bezpośrednio na oficjalnej stronie internetowej albo przez sklep Humble Bundle w cenie 19,99 dolarów (ok. 61,5 zł). Tytuł jest dostępny jedynie na komputerach PC, Mac i Linux.
- Recenzja gry Gone Home - trudne sprawy gier wideo
- Oficjalna strona internetowa gry Gone Home
- Oficjalna strona internetowa studia The Fullbright Company