Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 maja 2006, 12:44

GOL na E3 2006: Command & Conquer: Tiberium Wars

Ostatni dzień naszej obecności na targach E3, to przede wszystkim zakulisowe odwiedziny na stoisku firmy Electronic Arts, zorganizowane przez polski oddział koncernu (za co bardzo dziękujemy), gdzie mogłem zobaczyć prezentację nowej części legendarnej strategicznej serii Command & Conquer zatytułowanej Command & Conquer 3: Tiberium Wars.

Ostatni dzień naszej obecności na targach E3, to przede wszystkim zakulisowe odwiedziny na stoisku firmy Electronic Arts, zorganizowane przez polski oddział koncernu (za co bardzo dziękujemy), gdzie mogłem zobaczyć prezentację nowej części legendarnej strategicznej serii Command & Conquer zatytułowanej Command & Conquer 3: Tiberium Wars.

GOL na E3 2006: Command & Conquer: Tiberium Wars - ilustracja #1

Niestety, nadzieje moje, jak i innych dziennikarzy, na to, że zobaczymy grywalną wersję gry, lub też dowiemy się jakiś sekretów na jej temat, okazały się płonne. Członek studia EA Montreal biorący udział w produkcji Tiberium Wars odtworzył nam dwa nagrania DVD. Pierwszym był zwiastun nowego tytułu, który miał za zadanie wyjaśnić, tym którzy przez ostatnie kilkanaście lat przebywali w hibernacji, o co biega z tą obcą substancją Tiberium i walczącymi stronami, tj. GDI oraz Nod. Informacje na ten temat znajdziecie w naszej Encyklopedii oraz jednym z newsów. Drugie nagranie stanowiło kilkuminutowy zapis rozgrywki w roboczą wersję programu. Niestety, przyznam szczerze, nie było to nic spektakularnego. Zobaczyłem zrujnowane miasto, następnie dwa myśliwce Orka niszczące jeden z budynków, po czym dwa czołgi Mamut robiące dokładnie to samo. Mogę powiedzieć jedynie tyle, iż twórcy bardzo się przykładają do warstwy wizualnej programu – mamy pełne 3D, nowoczesne technologie oświetlenia i cieniowania, shadery, efekty cząstkowe i wiele innych bajerów.

GOL na E3 2006: Command & Conquer: Tiberium Wars - ilustracja #2

Prowadzący prezentację na pytania związane z trzecią, grywalną frakcją oraz z nowymi cechami odpowiadał, iż to jeszcze tajne. Wspomniał jedynie, iż mapa gry podzielona zostanie na trzy rodzaje stref: czerwone, żółte i niebieskie. Na pierwszych niemożliwe jest życie ludzi (duża ilość Tiberium), na drugich warunki bytowe są ciężkie, natomiast trzecie, to obszary o najwyższym standardzie życia i braku występowania groźnej substancji. Ponadto, kampania będzie dawała nam wybór co do jej przebiegu. Na przykład będziemy mogli zadecydować, czy zaatakujemy obszar gdzie znajduje się port lub też lotnisko. Gdy zajmiemy lotnisko, automatycznie uzyskamy dostęp do jednostek powietrznych w następnej misji i tym samym pozbawimy ich wroga. Stracimy za to dostęp do floty. I to w zasadzie tyle co mogę powiedzieć po pokazie.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej