autor: Bartosz Woldański
GOG.com wprowadza program zwrotu pieniędzy
GOG.com, sklep cyfrowej dystrybucji grupy CD Projekt, wprowadził nową politykę gwarancyjną, która pozwala graczom odzyskać wydane pieniądze, jeśli gra sprawia problemy techniczne. Pełną kwotę można otrzymać również wtedy, gdy zakupimy przez pomyłkę nie ten tytuł, który chcieliśmy.
Zmiany te zostały już wdrożone w życie przez sklep GOG.com, co za tym idzie – obowiązują od dzisiaj. Jak to ma wyglądać w praktyce? Jeśli po zakupie danej gry rozmyślimy się, to będziemy mieli 14 dni na zwrot, ale tylko pod warunkiem, że nie zdążyliśmy jej pobrać. To samo dotyczy zakupów, których dokonaliśmy na przykład przez nieuwagę. Z kolei jeśli ściągnęliśmy tytuł i w niego zagraliśmy, ale nie działa on na naszym systemie operacyjnym lub ogólnie posiadanym sprzęcie poprawnie, a pomoc techniczna GOG.com nie potrafi pomóc, możemy odzyskać pieniądze. Na zgłoszenie tego mamy równe 30 dni od daty zakupu.
Nowe zasady dotyczą mieszkańców wszystkich krajów oraz obejmują cały katalog znajdujący się w tym serwisie elektronicznej dystrybucji, a zatem przeszło 600 tytułów zarówno dużych koncernów, takich jak Ubisoft, Eletronic Arts czy Square Enix, jak i niezależnych studiów deweloperskich. Wliczają się w to również dodatki DLC.
GOG.com to kolejny, po Origin należącym do „Elektroników”, sklep cyfrowej dystrybucji, który postanowił wprowadzić podobne regulacje, mające polepszyć jakość usług i w jeszcze większym stopniu zadowolić ich klientów. Trzeba przyznać, że to bardzo dobry ruch ze strony polskiego serwisu z cyfrowymi wersjami gier. Mimo że zmiany weszły w życie dopiero dziś, to jeśli dokonaliśmy zakupu w ciągu minionego miesiąca i produkcja nie działa na naszym komputerze tak, jak powinna, to można zgłosić sprawę do pomocy technicznej GOG.com i w razie czego – jeśli nie uda się znaleźć odpowiedniego rozwiązania – prosić o zwrot pieniędzy.