autor: Łukasz Szliselman
Godus niemal w wersji alfa – Peter Molyneux prezentuje działającą grę
Godus, „symulator boga” od Petera Molyneux, jest już bliski wejścia w fazę alfa. Chcąc pochwalić się postępami, twórcy zaprezentowali jak działa system gromadzenia „surowców” oraz rzeźbienie terenu.
Pomysł na Godus najwyraźniej przypadł do gustu szerszemu gronu graczy, z których wielu pamięta zapewne obie części Populous. Gra znalazła wsparcie finansowe na Kickstarterze w postaci ponad pół miliona dolarów. Kwota ta pozwoli nie tylko na ukończenie produkcji, lecz także na wzbogacenie jej o dodatkowe elementy: trzy tryby dla jednego i wielu graczy, kooperację, zdolność opętania pojedynczego żołnierza i sterowanie nim w perspektywie FPP oraz opcję społecznościową, jaką będzie możliwość założenia własnej sekty. Ponadto scenariuszem tytułu zajmie się James Leach, autor fabuły Black & White.
Peter Molyneux, jeden z najsympatyczniejszych twórców gier video, jacy chodzili po ziemi, z dumą pokazał Godus w wersji prawie-alfa. Gra jest próbą nawiązania do Populous – strategii czasu rzeczywistego, w której wcielaliśmy się w boga. Podobnie będzie w Godus – jako bóstwo wirtualnego świata gracz posiądzie moce, potrzebne do ochrony i rozwoju cywilizacji swoich wyznawców.
Aby czynić cuda, potrzebna nam będzie specjalna, boska waluta – wiara (belief), która działa bardzo podobnie jak surowce w innych RTS-ach. Jednym ze sposobów na zwiększenie wiary będzie usuwanie przeszkód terenowych (aka zbieranie zasobów) – takich jak drzewa, czy skały. Za każdy niszczycielski akt nagrodzani zostaniemy odpowiednią liczbą punktów. Te z kolei wydamy na akcje specjalne – im bardziej spektakularne, tym droższe. „Surowiec” generowany będzie również przez mieszkańców naszej osady, więc potęga boga zależeć ma od liczby wyznawców.
Studio 22 Cans poświęciło sporo uwagi systemowi rzeźbienia terenu. Pozwoli on na dowolną ingerencję w otoczenie. Nic nie stanie na przeszkodzie, by powiększyć nieco wyspę, na której mieszkają nasi podwładni, stworzyć rzekę, wyrównać wzniesienia, czy niczym dubajski szejk ukształtować linię brzegową tak, aby przypominała wielkiego… dinozaura.
Przy tej okazji dowiedzieliśmy się, że Godus trafi na Steama. Nie jest to dużym zaskoczeniem, ponieważ już od jakiegoś czasu było wiadomo, że gotowa produkcja ma być sprzedawana w formie cyfrowej. Gra ukończona zostanie w okolicach sierpnia tego roku.