Dostępność w God of War Ragnarok będzie nie gorsza niż w TLoU Remake
God of War: Ragnarok zaoferuje ponad 60 opcji dostępności zaimplementowanych z myślą o graczach niepełnosprawnych. Część z nich zaprezentowano na filmiku.
Dedykowanego grze God of War: Ragnarok pokazu State of Play – mimo licznych plotek – ani widu, ani słychu. Niemniej materiałów z nadchodzącej produkcji Santa Monica Studio nie brakuje. W ostatnich dniach w sieci pojawiły się m.in. dwa krótkie gameplaye (zobaczycie je tutaj i tutaj) oraz reklama z Rickiem i Mortym w rolach głównych. Dziś natomiast serwis Game Informer opublikował materiał demonstrujący próbkę opcji dostępności, które znajdą się w grze (poniżej).
Mila Pavlin – szefowa działu odpowiedzialnego za „doświadczenie użytkownika” (ang. user experience, w skrócie: UX) w God of War: Ragnarok – wyjawiła, że owa gra zaoferuje ponad 60 różnych opcji, mających ułatwić niepełnosprawnym graczom obcowanie z nią. Przy ich implementowaniu skoncentrowano się na czterech obszarach: wzroku, słuchu, zdolnościach motorycznych oraz kognitywnych (np. skuteczne planowanie i uczenie się na własnych błędach). Poniżej garść przykładów opcji.
- Tryb wysokiego kontrastu pozwali graczom dostosować kolory różnych typów przedmiotów, aby zmniejszyć „bałagan wizualny” na ekranie.
- Sygnały dźwiękowe – w połączeniu z napisami – wskażą, wciśnięcia którego przycisku wymaga scena rozgrywająca się na ekranie.
- Ruch przedmiotów, w które trzeba np. rzucić toporem, da się spowolnić, aby sekwencje wymagające refleksu nie wywoływały frustracji.
- Niektóre umiejętności Kratosa – takie jak spartański szał czy szybki obrót – będzie można przypisać do panelu dotykowego kontrolera (pada), co ułatwi ich wykonywanie.
- Da się również włączyć automatyczne podnoszenie przedmiotów, co znacząco ułatwi regenerację zdrowia podczas walki osobom niepełnosprawnym motorycznie.
- Włączenie wspomagania nawigacji kamery ułatwi zaś graczom wypatrywanie kolejnych celów.
- Ponadto w God of War: Ragnarok rozbudowano znane z odsłony serii z 2018 roku opcje dostosowywania rozmiaru tekstu i ikon wyświetlających się na ekranie.
W samej grze tego typu opcji znajdziemy znacznie więcej. Potwierdza to, że Sony bardzo dba o ten aspekt swoich produkcji – w The Last of Us: Part I podobnych funkcji zaimplementowano równie dużo. Niemniej Mila Pavlin jest zdania, iż da się zrobić jeszcze więcej:
Ponad 60 opcji to naprawdę dużo. Uważam jednak, że istnieje możliwość dostosowania gry w większym stopniu. Myślę, iż bylibyśmy w stanie zrobić to jeszcze lepiej. Ale szczerze, czuję, że ludzie będą podekscytowani, widząc, o ile więcej osób może zagrać. Gdybym mogła rozszerzyć te funkcje tak, by umożliwić zabawę jeszcze jednemu graczowi – tylko jeszcze jednemu graczowi – byłaby to najlepsza rzecz na świecie; móc go zobaczyć i dowiedzieć się, w jaki sposób pozwoliło mu to stać się częścią społeczności.
Dla przypomnienia dodam, iż premierę God of War: Ragnarok zaplanowano na 9 listopada 2022 roku. Tytuł ukaże się na PS4 i PS5.