autor: Szymon Liebert
God of War III – pierwsze szczegóły z rozgrywki już dzisiaj
Chociaż pierwsze oficjalnie konkrety o oczekiwanej przez wielu fanów trzeciej odsłonie przygód Kratosa mieliśmy usłyszeć dopiero w piątek, magazyn Game Informer zamieścił zapowiedź tego tytułu, a w sieci pojawiła się jej zeskanowana wersja. Wszystko wskazuje na to, że otrzymamy kolejną świetną produkcję, w której główny bohater ponownie dokona wielu absolutnie spektakularnych wyczynów.
Chociaż pierwsze oficjalnie konkrety o oczekiwanej przez wielu fanów trzeciej odsłonie przygód Kratosa mieliśmy usłyszeć dopiero w piątek, magazyn Game Informer zamieścił zapowiedź tego tytułu, a w sieci pojawiła się jej zeskanowana wersja. Wszystko wskazuje na to, że otrzymamy kolejną świetną produkcję, w której główny bohater ponownie dokona wielu absolutnie spektakularnych wyczynów.
W odróżnieniu do poprzednich dwóch części, w których na ekranie pojawiało się naraz maksymalnie kilkunastu wrogów, w God of War III będzie ich jednocześnie około pięćdziesięciu. Ponadto, otrzymamy możliwość kontrolowania pewnych dużych potworów, jak np. potężnych i zwalistych cyklopów. Scenę taką opisano we wspomnianej zapowiedzi. Kratos, walczący z hordami żywych trupów, wspina się więc na wspomnianą bestię, wbija w jej kark ostrze i wykorzystuje oszołomionego delikwenta dla własnych celów.
Jak będzie wyglądał sam bohater? Oczywiście mogliśmy go obejrzeć już w pierwszym zwiastunie, dzisiaj wiemy jednak, że najprawdopodobniej będzie on zbudowany z 20 tysięcy polygnoów, w odróżnieniu do zaledwie 5 tysięcy, których użyto w poprzedniej odsłonie serii (wydanej na PlayStation 2). Autorzy żartują, że tej odświeżonej wersji Kratosa na poprzedniej konsoli firmy Sony w ogóle nie mogliby uruchomić.
Podobno poszczególne bronie będą różniły się nie tylko wyglądem, ale wprowadzą także zupełnie odmienny styl walki. Jako przykład wskazano nowe rękawice Cestus, zakończone przyczepionymi łańcuchami kulami naszpikowanymi kolcami, które będą odrzucać uderzonych wrogów. Postać wykorzysta również nowy system magii oraz wiele różnych umiejętności (np. Golden Fleece, czyli Złote Runo i Icarus Wings – Skrzydła Ikara).
Usprawnieni pod względem sztucznej inteligencji i stylistyki zostaną także przeciwnicy Kratosa, wśród których pojawią się również między innymi dowódcy, wydający rozkazy pomniejszym bestiom. Zwiększy się także ich różnorodność w zakresie danej rasy czy typu. Nie spotkamy więc hordy identycznie wyglądających szkieletów – każdy z nich będzie na swój sposób oryginalny i unikalny. Potwory, podobnie jak sam Kratos, otrzymają kilka nowych ruchów, jak np. możliwość rzucenia się na bohatera (trzeba będzie je strząsnąć machając analogiem).
Autorzy podobno próbują też odpowiednio wyważyć ilość i częstotliwość walk z bossami – będzie ich więc mniej niż w dwójce, ale nieco więcej niż w jedynce. Jedna z walk z potężnym przeciwnikiem rozegra się także w Hadesie. Pojawią się również tytani, tym razem bardziej powiązani bezpośrednio z rozgrywką. Ponadto, jak na razie wszystko wskazuje na to, że w grze nie uświadczymy żadnego trybu zabawy sieciowej, chociaż dodatkowa zawartość DLC jest całkiem prawdopodobna.
Autorzy mówią, że mają zamiar stworzyć grę, która pokaże prawdziwe możliwości konsoli. Trzecia cześć przygód Kratosa podobno zamknie też trylogię, chociaż, jak wskazują twórcy, nie oznacza końca tej marki. Na razie nie wiemy co to dokładnie oznacza. Więcej informacji zostanie udostępnionych zgodnie z planem już w najbliższy piątek, w godzinach popołudniowych (około godziny szóstej naszego czasu), a sama gra pojawi się najprawdopodobniej pod koniec 2009 lub dopiero na początku 2010 roku.