Gloria Victis - polskie MMORPG zadebiutuje dziś w Steam Early Access
Dzisiaj wieczorem do sprzedaży w Steam Early Access trafi wczesna wersja gry Gloria Victis, czyli sandboksowego MMORPG autorstwa polskiego studia Black Eye Games.
Wielu graczy zapewne zapomniało już o projekcie Gloria Victis, czyli tworzonym przez polskie studio Black Eye Games ambitnym sandboksowym MMORPG, który zapowiedziano prawie pięć lat temu. Teraz jednak projekt osiągnął na tyle zaawansowane stadium, że autorzy zdecydowali się rozpocząć sprzedaż jego wczesnej wersji w ramach Steam Early Access. Premiera odbędzie się dzisiaj wieczorem – cenę gry ustalono na 19,99 euro, czyli około 90 zł. Przy czym, na starcie uzyskamy zniżkę w wysokości 10%.
- Deweloper: Black Eye Games
- Wydawca: Black Eye Games
- Gatunek: MMORPG
- Platformy: PC
- Nowy termin premiery w Early Access: 8 czerwca 2016 r.
- Planowany termin premiery pełnej wersji: końcówka 2017 r.
Gloria Victis zmierza wyłącznie na pecety, a pełna wersja ma się ukazać pod koniec przyszłego roku. Autorzy pokusili się o rozpoczęcie sprzedaży wczesnej wersji po to, aby zdobyć dodatkowe środki na produkcję. Pozwolą one na zatrudnienie nowych osób i tym samym znaczne przyśpieszenie tempa prac.
Jednocześnie studio Black Eye Games chce przez następnych kilkanaście miesięcy znacząco rozbudować projekt Gloria Victis. Dodana zostanie opcja grania kobietami, przeprowadzania oblężeń oraz korzystania ze statków morskich i toczenia za ich pomocą bitew. Pojawi się także opcja jazdy na koniach oraz innych zwierzętach, jak i możliwość walki na ich grzbietach. W planach jest także system konstruowania i wyposażania domów oraz dynamiczne wydarzenia zmieniające sytuację w świecie.
Ponadto autorzy zamierzają cały czas rozbudowywać swoje uniwersum, dodając do niego nowe historie oraz przynajmniej jedną grywalną frakcję. Ambicją deweloperów jest również stworzenie wielkiego wirtualnego świata, w ramach którego na jednym serwerze bawiliby się wszyscy użytkownicy. Obecnie funkcjonuje kilka serwerów, każdy z własną kopią krainy, ale ich moc ma być stopniowo zwiększana, tak aby można je było powoli łączyć przy jednoczesnym zwiększaniu liczby maksymalnej graczy.