autor: Krzysztof Bartnik
Ghost Recon: Advanced Warfighter nadejdzie ósmego i trzydziestego marca
Przedstawiciele korporacji UbiSoft oficjalnie potwierdzili ostatnie wiadomości dotyczące przesunięcia rynkowego debiutu Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter na marzec bieżącego roku. Przy okazji podano dokładne daty premier, aby gracze tym razem mogli mieć świadomość „pilnowania” wyznaczonych terminów.
Przedstawiciele korporacji UbiSoft oficjalnie potwierdzili ostatnie wiadomości dotyczące przesunięcia rynkowego debiutu Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter na marzec bieżącego roku. Przy okazji podano dokładne daty premier, aby gracze tym razem mogli mieć świadomość „pilnowania” wyznaczonych terminów.
Dziewiątego marca Ghost Recon: Advanced Warfighter trafi na dwie konsole firmy Microsoft (Xbox oraz Xbox 360). 21 dni później, czyli 30 dokładnie marca, opisywany tytuł będzie dostępny dla posiadaczy komputerów klasy PC oraz platformy Sony PlayStation 2.
Polskim wydawcą PeCetowej wersji gry jest firma Cenega Poland. Na jej witrynie nie podano jeszcze daty premiery, ale możemy doszukać się ceny produktu (99.90 PLN).
Akcja gry ma miejsce w 2013 roku w Mexico City. Wówczas, w czasie trwania szczytu z udziałem przywódców Stanów Zjednoczonych, Meksyku i Kanady, meksykańscy rebelianci porywają prezydenta USA. Wcielamy się w członka oddziału „Duchów” i wyruszamy do centrum konfliktu trwającego w Mexico City, aby przywrócić tam ład i porządek oraz uratować głowę „największego z mocarstw”.
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter to oczywiście nadal realistyczny symulator walki małym oddziałem żołnierzy w terenie zurbanizowanym. Oznacza to, że nie wystarczy tu lecieć przed siebie i zabijać wrogów jednego za drugim, gdyż taka taktyka szybko kończy się śmiercią gracza i jego podkomendnych. Należy dokładnie planować akcje, wykorzystywać teren do osłony, w zależności od panującej sytuacji wydawać odpowiednie rozkazy żołnierzom, tj. atakować, wycofywać się, okrążać, zmienić pozycję etc. Autorzy gry wyposażyli ją w rozbudowany moduł sztucznej inteligencji, w związku z czym sterowane przez komputer postacie zachowują się racjonalnie - żołnierze obu stron pod ostrzałem szukają schronienia, porozumiewają się miedzy sobą itp.
Więcej szczegółów dotyczących programu znajdziecie na łamach Encyklopedii GRY-OnLine.