autor: Michał Urbanek
Gears of War 2 z nowymi rangami multiplayerowymi
Kilka dni temu, w oficjalnym wątku na forum studia Epic Games, Rod Fergusson – producent wykonawczy Gears of War 2 – zaproponował zmiany w systemie przyznawania rang podczas rozgrywek online. Zamiast dotychczas używanego TrueSkill (znanego też z ponad 150 innych gier na X360), miałyby się pojawić rangi zdobywane wraz z punktami doświadczenia, które otrzymywane byłyby za każdy mecz.
Kilka dni temu, w oficjalnym wątku na forum studia Epic Games, Rod Fergusson – producent wykonawczy Gears of War 2 – zaproponował zmiany w systemie przyznawania rang podczas rozgrywek online. Zamiast dotychczas używanego TrueSkill (znanego też z ponad 150 innych gier na X360), miałyby się pojawić rangi zdobywane wraz z punktami doświadczenia, które otrzymywane byłyby za każdy mecz.
Dlaczego poprzedni sposób ukazywania rang się nie sprawdził? Otóż TrueSkill bazuje na szachowym systemie ELO, w którym punkty otrzymywane/tracone są za zwycięstwa/porażki. W konsekwencji, mimo, że rozegralismy świetny mecz, mogliśmy stracić sporo punktów, gdy nasza drużyna przegrała. Oprócz tego, rang było na tyle niewiele, że nie dało się ocenić wpływu pojedynczego meczu na swój ogólny poziom.
W nowym systemie przyznawane będą punkty doświadczenia, które gracz otrzyma za indywidualne osiągnięcia (uśmierconych przeciwników, wykonane cele etc.), a ogólny ich poziom ma ukazywać jedna z blisko stu rang. Będą one wyświetlane inaczej niż teraz, bo w postaci liczbowej. Każdą kolejną rangę zdobywać się będzie trudniej niż poprzednią – podobnie jak w grach cRPG. Punktów doświadczenia nie można też stracić – jedyny wyjątek dotyczy tych, którzy opuszczają mecze przed ich zakończeniem. Tacy jegomoście zostaną ukarani odebraniem części „ikspeków”.
Pomysł został przyjęty przez fanów z wielkim entuzjazmem, po części zapewne dlatego, że za pięcie się po drabinie rang w przyszłości można będzie prawdopodobnie zdobywać Osiągnięcia. Nastąpi to jednak dopiero wtedy, gdy do udostępniony zostanie jakiś kolejny DLC, co wynika z zasad sieci Xbox Live.
Kiedy nowy system zostanie wprowadzony w życie? Najprawdopodobniej po udostępnieniu nadchodzącego, trzeciego update’u gry. Oprócz powyższej zmiany, aktualizacja ma zmniejszyć lagi obecne w rozgrywkach online, poprawić działanie granatów dymnych i dokonać wielu, wielu innych zmian, których nieoficjalną listę znajdziecie w tym wątku na forum Epic Games.