Gears of War 2 pięć razy większy niż część pierwsza
Pierwsza część Gears of War stała się swego czasu synonimem jakości rozgrywki oferowanej przez konsolę Microsoftu. Na ogłoszenie prac nad sequelem czekaliśmy ponad rok. Epic cały czas rozwija swój flagowy produkt, czyli silnik Unreal Engine 3, dzięki czemu, jak twierdzi producent serii, Cliff Bleszinski, Gears of War 2 będzie grą pięć razy większą od swego poprzednika.
Pierwsza część Gears of War stała się swego czasu synonimem jakości rozgrywki oferowanej przez konsolę Microsoftu. Na ogłoszenie prac nad sequelem czekaliśmy ponad rok. Epic cały czas rozwija swój flagowy produkt, czyli silnik Unreal Engine 3, dzięki czemu, jak twierdzi producent serii, Cliff Bleszinski, Gears of War 2 będzie grą pięć razy większą od swego poprzednika.
Słowa te padły przy okazji wywiadu udzielonego przez Bleszinskiego serwisowi Computer and Video Games. „Unreal Engine nigdy nie przestanie ewoluować. Zostało poprawione oświetlenie postaci, wygląd otoczenia, a drzewa zachowują się jak obiekty fizyczne. Tym razem gra jest pięć razy większa. Myślę, że to pokazuje znaczne usprawnienia w działaniu silnika.”
Oglądając pierwszy zwiastun, jaki kilkanaście dni temu obiegł Internet trudno powyższych słów nie traktować poważnie. Doskonale widać w nim graficzną poprawę w stosunku do części pierwszej. Zachwyca także ilość i różnorodność obiektów wyświetlanych na ekranie. Osiągnięcie takiego progresu nie było jednak łatwe. „Wymagało to wiele ciężkiej pracy i doświadczenia.” – mówi CliffyB – „Ponieważ nie da się ulepszyć Xboksa 360, trzeba było usprawnić działanie silnika. W tym przypadku góra musiała przyjść do Mahometa.”