autor: Radosław Grabowski
Gdzie jest obiecywany kod źródłowy Quake III: Arena?
Po pięciu miesiącach ciszy (vide news z 4 sierpnia 2004) znowu ożyła sprawa opublikowania kodu źródłowego trzeciej części popularnego cyklu Quake, wypuszczonej pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Świeżych informacji na niniejszy temat dostarczył sam John Carmack z korporacji id Software za pośrednictwem specjalnego internetowego bloga.
Po pięciu miesiącach ciszy (vide news z 4 sierpnia 2004) znowu ożyła sprawa opublikowania kodu źródłowego trzeciej części popularnego cyklu Quake, wypuszczonej pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Świeżych informacji na niniejszy temat dostarczył sam John Carmack z korporacji id Software za pośrednictwem specjalnego internetowego bloga.
Okazało się, że udostępnienie odpowiednich danych na zasadach GPL nie nastąpi jednak zbyt szybko, chociaż pierwotnie zamierzano uporać się z tym do końca ubiegłego roku. Istnieje bowiem pewna grupa komercyjnych projektów elektroniczno-rozrywkowych, których twórcy ciągle korzystają z zakupionych uprzednio licencji.
Co ciekawe, J.C. napisał dodatkowo, iż nawet w wydanej niedawno grze pt. Half-Life 2 figurują fragmenty wczesnego kodu Quake. Mimo wszystko oczekiwane źródła z „trójki” zostaną już wkrótce wypuszczone na fale globalnego oceanu informatycznego. Zainteresowani winni uzbroić się jeszcze w odrobinę cierpliwości.