Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 sierpnia 2012, 18:36

autor: Szymon Liebert

Gameforge na Gamescom 2012 – Aion 3.0 i RaiderZ

Firma Gameforge pokazała na targach Gamescom nową produkcję MMO free-to-play – RaiderZ. Wydawca zaprosił też koreańskich twórców gry Aion, aby omówić zmiany jakie przyniosła aktualizacja 3.0.

Gameforge na Gamescom 2012 – Aion 3.0 i RaiderZ  - ilustracja #1
Aion 3.0 i RaiderZ – dwie propozycje firmy Gameforge pokazane na targach Gamescom.

Na tegorocznych targach Gamescom widzieliśmy sporo gier MMO – swoje propozycje przedstawiła także firma GameForge, specjalizująca się w modelu free-to-play. Wydawca działający także na terenie Polski (za pośrednictwem firmy Frogster), pokazał nam dwie produkcje – nową wersję Aion (3.0) oraz nadchodzącego RaiderZ, o którym mieliśmy już okazję pisać. Czego mogą spodziewać się fani gier MMO po tych tytułach?

Aion

W prezentacji gry Aion, tworzonej przez firmę NCsoft, skupiono się na omówieniu najważniejszych elementów łatki 3.0 (dostępnej od paru dni). Na Gamescomie byli nawet obecni przedstawiciele dewelopera z Korei Południowej. Warto przypomnieć, że chociaż Aion zadebiutował kilka lat temu jako tytuł z abonamentem, obecnie jest dostępny w modelu free-to-play. Osoby, które w niego zagrają, mogą liczyć na stały dopływ atrakcji.

Gameforge na Gamescom 2012 – Aion 3.0 i RaiderZ  - ilustracja #2

Aktualizacja 3.0 wprowadza nowe lokacje i instancjonowane rajdy, skierowane do postaci na 60 poziomie doświadczenia. Wśród nich znajduje się Tiamaranta, twierdza Balaurów. W tej strefie możemy zmierzyć się z potężną Tiamat, skrywającą się w rozbudowanej fortecy ochranianej przez generałów. Producenci Aion przekonują, że przygotowali prawdziwe wyzwania dla graczy – tylko 10% grup na serwerach koreańskich wygrywało walkę z przeciwniczką.

Istotna zmiana w Aion 3.0 dotyczy tak zwanych „riftów”, czyli portali pojawiających się w różnych zakamarkach świata i prowadzących na teren przeciwnej frakcji. Twórcy gry chcieli wykorzystać je do bardziej ukierunkowanej rozgrywki. Teraz przy teleportach czekają na nas serie automatycznie przyznawanych questów dla atakującej i broniącej strony. Dzięki temu zdobędziemy pewne nagrody i zawsze będziemy mieli jakiś konkretny cel.

Nowy Aion to także rozwinięcie trybu PvP, który wzbogacił się o arenę dla grup dwuosobowych oraz mapę Arena of Glory. Pierwsza forma zabawy koncentruje się na kooperacji między dwoma graczami, próbującymi pokonać dwie inne grupy. Druga to klasyczna walka „każdy-przeciwko-każdemu”. Poza tym, łatka 3.0 wprowadza nowy system domów, dodatkowe wierzchowce i setki pomniejszych zmian oraz poprawek. Szczegóły znajdziecie na oficjalnej stronie gry. Obecnie Koreańczycy pracują nad następnym dużym rozszerzeniem (4.0), ale na razie nie chcą mówić o nim szerzej.

  1. Oficjalna strona Aion

RaiderZ

Drugim tytułem, jaki zobaczyliśmy na stanowisku firmy Gameforge, jest RaiderZ. Jako, że poświęciliśmy sporo miejsca grze w zapowiedzi i krótkim przeglądzie filmowym, skupię się tylko na paru ciekawostkach. Zacznijmy od tego, że gra jest tworzona przez koreańskie studio MAIET Entertainment i będzie dostępna w modelu free-to-play. Wcielimy się w niej w wojowników przemierzających krainę, w której pojawiły się groźne potwory.

Gameforge na Gamescom 2012 – Aion 3.0 i RaiderZ  - ilustracja #3

Co będzie wyróżniało RaiderZ na tle innych tytułów? Przede wszystkim brak wyraźnie zdeterminowanych klas. Na początku zabawy wybierzemy jedynie styl walki, obowiązujący do 10 poziomu. Później będziemy mogli rozwijać bohatera w dowolny sposób, dobierając umiejętności spośród kilku kategorii (Defendera, Berserkera, Clerica lub Sorcerera). Otwartość systemu pozwoli stworzyć wojownika z mieczem, który potrafi czarować.

Ciekawostką jest położenie nacisku na proces tworzenia przedmiotów – prawdopodobnie tylko w ten sposób rozwiniemy sprzęt. Producent stawia na zdroworozsądkowe podejście do tematu, więc żeby opracować przykładowy miecz, będziemy musieli zebrać surowce z konkretnych potworów lub miejsc. Produkcja stanie się więc formą questowania – system „przepisów” wskaże potrzebne surowce i będzie monitorował postępy w ich zbieraniu.

RaiderZ wpisuje się w popularne dynamizowanie systemu walki w MMO. W tej produkcji nie wskazujemy celów, ale biegamy postacią i wyprowadzamy ataki. Do tego dochodzą pomysły kojarzące się z Guild Wars 2 – umiejętności przypisane do broni. Podnosząc miecz przeciwnika otrzymamy dostęp do nowego zestawu ciosów. Z tym wiąże się system przemian. Za pomocą mikstur przeobrazimy się w postacie, a nawet potwory, i pozyskamy ich zdolności.

W RaiderZ nie zabraknie innych mniej lub bardziej typowych atrakcji: gotowania, korzystania z wierzchowców, czy chociażby grania na instrumentach (z opcją urządzania wspólnych koncertów, dających bonusy dla ich uczestników). Gameforge chce wydać produkcję w IV kwartale tego roku. Kwestią niewiadomą pozostaje polska wersja językowa RaiderZ – w planach są tylko edycje angielska i niemiecka, ale może ulec to zmianom.

  1. Oficjalna strona RaiderZ