autor: Piotr Sadowski
Microsoft na fali - imponujące wyniki Game Passa
Dyrektor generalny działu Xbox zdradził, że Game Passa subskrybuje już ponad 25 milionów użytkowników. Liczba ta znacząco wzrosła od ostatniego roku.
Phil Spencer, dyrektor generalny działu Xbox, ogłosił za pośrednictwem Xbox Wire, że usługa Game Pass ma już ponad 25 milionów subskrybentów (zarówno na konsolach Xbox, jak i na PC). Ostatnie oficjalne dane od Microsoftu, pochodzące ze stycznia 2021 roku, mówiły o 18 milionach abonentów, co pokazuje, że popularność Game Passa regularnie rośnie. Wiadomość o liczbie subskrybentów pojawiła się wraz z ogłoszeniem, że Microsoft przejmie Activision Blizzard, wydawcę takich tytułów, jak Call of Duty czy World of Warcraft.
Microsoft przeznaczy na ten zakup prawie 70 miliardów dolarów, a do jego finalizacji dojdzie w 2023 roku podatkowym. „Po zamknięciu sprawy zaoferujemy jak najwięcej gier Activision Blizzard w ramach Xbox Game Pass i PC Game Pass, zarówno tych nowych, jak i tytułów już znajdujących się w niesamowitym katalogu Activision Blizzard” – dodał Phil Spencer.
25 milionów subskrybentów to nie lada wynik, a wzrost w porównaniu do stycznia ubiegłego roku jest imponujący. Microsoft bardzo prężnie rozwija swoje treści związane z grami, aby przyciągnąć jak najwięcej użytkowników do Game Passa. Ostatnio pojawiły się też pogłoski dotyczące podobnej usługi od PlayStation. Phil Spencer twierdzi, że jest to właściwy krok ze strony japońskiej korporacji. Nie da się ukryć, że usługi oparte na subskrypcji zaczynają dominować na rynku gier.