autor: Jakub Wencel
Game Center już za tydzień, „fantastyczne” wyniki sprzedaży gier na iPhone’a i iPoda Touch
Game Center, usługa sieciowa dla użytkowników sprzętu Apple’a, mająca rozwinąć jego funkcje jako platformy do gier, ma już swoją datę premiery. Podczas konferencji firmy w San Francisco (z której relację na żywo publikował serwis CNET) Steve Jobs zapowiedział, że projekt wystartuje podczas podobnego wydarzenia zaplanowanego na przyszły tydzień, również w San Francisco.
Game Center, usługa sieciowa dla użytkowników sprzętu Apple’a, mająca rozwinąć jego funkcje jako platformy do gier, ma już swoją datę premiery. Podczas konferencji firmy w San Francisco (z której relację na żywo publikował serwis CNET) Steve Jobs zapowiedział, że projekt wystartuje podczas podobnego wydarzenia zaplanowanego na przyszły tydzień, również w San Francisco. Nie omieszkał pochwalić się też wynikami sprzedaży gier na iPhone’a i iPoda Touch – tu padła kosmiczna liczba aż 1,5 miliarda kupionych aplikacji z kategorii „gry i rozrywka”.
Game Center zapowiedziany był już w kwietniu tego roku jako „sieć społecznościowa dla graczy”, analogiczna do Xbox Live, funkcjonującego na konsoli Microsoftu. Miałaby ona więc przede wszystkim stanowić platformę do komunikacji między graczami, dzielenia się wynikami i osiągnięciami, zdobywania pozycji w rankingach i rozwinięcia usług multiplayer. Właśnie do tego ostatniego aspektu Jobs odniósł się podczas ostatniej konferencji swojej firmy – żartował, demonstrując opcję losowego wyszukiwania partnerów do gry, że Game Center ma być przyjazny również dla tych graczy, którzy nie mają żadnych przyjaciół. Projekt ma wystartować już w następnym tygodniu i ma być dostępny dla użytkowników iPhone’a i iPoda Touch.
Ten ostatni sprzęt Steve Jobs określił dumnie jako „przenośną konsolę do grania numer jeden na świecie”, przytaczając dane, według których iPod Touch przeskoczył w wynikach sprzedaży Nintendo DS i PlayStation Portable łącznie. Warto tu zauważyć, że choć zestawienia są prawdziwe to ich interpretacja może być nieco na wyrost optymistyczna – marka iPod kojarzona jest przede wszystkim z muzyką i ciężko założyć, że każdy posiadacz odtwarzacza z tym znaczkiem jest jednocześnie graczem w takiej samej mierze, jak przeciętny nabywca konsol Sony lub Nintendo.
Jobs posunął się jeszcze dalej w twierdzeniu, że Apple sprzedało do tej pory aż 1,5 miliarda gier. Jak to możliwie? Otóż pod nazwą „gry” kryją się wszystkie aplikacje z kategorii „gry i rozrywka” – pierwszy człon nazwy zawiera w sobie, oprócz pełnoprawnych tytułów, jak konwersja Civilization: Revolution z Nintendo DS-a, również i całą lawinę gier casual. Drugi z kolei ma jeszcze szersze znaczenie – serwis Gamespot, który informował o kluczowych elementach konferencji przytoczył przykład programu o nazwie Run Pee Mobile, wskazującego odpowiednie momenty filmów, w trakcie których można wybrać się do łazienki, nie tracąc nic wartościowego z fabuły.
Oprócz tej części konferencji ujawniono także nowe modele iPoda Touch – 8GB za 229 dolarów, 32GB za 299 dolarów i 64GB za 399 dolarów.