Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 grudnia 2012, 11:40

autor: Adrian Werner

Galcon 2, Forsaken Fortress i Meriwether: An American Epic - Przegląd Kickstarterów (10/12/2012)

W najnowszym przeglądzie Kickstarterów omawiamy m.in. sukces strategii Predestination i cRPG Antharion oraz porażkę projektów Kung Fu Superstar i Gloria Victis. Piszemy również o startach zbiórek na kosmicznego RTS-a Galcon 2 oraz postapkaliptyczne RPG Forsaken Fortress.

Galcon 2, Forsaken Fortress i Meriwether: An American Epic - Przegląd Kickstarterów (10/12/2012) - ilustracja #1

Ostatnie miesiące to okres prawdziwego kickstarterowego szaleństwa. Stąd pomysł regularnego cyklu, który pomoże Wam w zorientowaniu się we wszystkim, co ciekawego dzieje się na tym serwisie. Znajdziecie tu informacje o nowych projektach, udanych zbiórkach i spektakularnych porażkach.

Sukcesy

Predestination

Powody do zadowolenia mają autorzy zmierzającej na PC kosmicznej strategii 4X Predestination. Udało im się już osiągnąć wymagane minimum w wysokości 25 tysięcy dolarów, a na podwyższenie tej sumy mają jeszcze osiemnaście dni. Twórcy chcą oprzeć się na klasycznych fundamentach gatunku i zaoferować olbrzymią galaktykę oraz turowy system walki. Jednocześnie nowoczesny silnik graficzny ma pozwolić m.in. na eksplorowanie powierzchni planet oraz ich realistyczne bombardowanie z orbit. Nie zabraknie również różnorodnych ras o specyficznych wymaganiach środowiskowych, co wymusi terramorphing kolonizowanych planet.

  1. Predestination – strona Kickstartera

Antharion

Galcon 2, Forsaken Fortress i Meriwether: An American Epic - Przegląd Kickstarterów (10/12/2012) - ilustracja #2

Pierwsza zbiórka na cRPG Antharion zakończyła się porażką, ale przy drugiej próbie autorom udało się osiągnąć sukces. Do tej pory zebrali ponad 11 tys. dolarów, a minimum ustalono na poziomie 10 tys. Do końca akcji pozostały ponad trzy tygodnie, więc zgromadzona suma ulegnie bez wątpienia jeszcze znacznemu zwiększeniu. Gra ma zaoferować otwartą strukturę świata, pełną kontrolę nad czteroosobową drużyną oraz dużą swobodę w wyborze metod realizacji zadań.

  1. Antharion – strona Kickstartera

Porażki

Kung Fu Superstar

Szczęście nie dopisało pecetowej zręcznościówce Kung Fu Superstar. Projekt musiał zebrać minimum 200 tys. funtów, a użytkownicy Kickstartera zadeklarowani niecałą połowę tej sumy. W rezultacie autorzy nie otrzymali żadnych środków. Twórcy chcieli umożliwić nam wcielenie się w aktora pracującego na planach hollywoodzkich filmów walki. Bohater miał regularnie poznawać nowe techniki i ataki specjalne, a jako dodatkową atrakcję zapowiadano spory realizm starć.

  1. Kung Fu Superstar – strona Kickstartera

Alpha Colony

Galcon 2, Forsaken Fortress i Meriwether: An American Epic - Przegląd Kickstarterów (10/12/2012) - ilustracja #3

Projekt Alpha Colony zaliczył jedną z najbardziej niefortunnych porażek, jakie kiedykolwiek miały miejsce na Kickstarterze. Autorom zabrakło bowiem jedynie 28 dolarów do osiągnięcia wymaganego minimum w wysokości 50 tys. dolarów. Gra zapowiadana była jako nowa wersja M.U.L.E., czyli klasycznej strategii z początku lat 80-tych. To już drugie nieudane podejście twórców na serwisie i nie zamierzają w najbliższej przyszłości spróbować po raz trzeci.

  1. Alpha Colony – strona Kickstartera

Gloria Victis

Galcon 2, Forsaken Fortress i Meriwether: An American Epic - Przegląd Kickstarterów (10/12/2012) - ilustracja #4

Sukcesu nie udało się odnieść również autorom Gloria Victis, czyli gry MMO, która powstaje na gruzach zapowiedzianego wcześniej Ether Fields. Autorzy chcą zaoferować m.in. mroczny świat fantasy, realistyczną mechanikę walki oraz otwarty system PvP, który oznacza, że inni użytkownicy będą mogli nas w każdej chwili zaatakować. W przypadku tego projektu porażka na Kickstarterze nie oznacza jednak końca produkcji, choć zapewne na gotowy produkt poczekamy dłużej.

  1. Gloria Victis – strona Kickstartera

Pro Wrestling X

Wystartował Kickstarter Galcon 2: Galactic Conquest, czyli kontynuacji kosmicznego RTS-a z 2006 roku. Pierwowzór znalazł niezliczonych naśladowców, choć żaden z nich nie prezentował porównywalnej jakości. Druga część postawi na model darmowy z mikropłatnościami, co ma rozwiązać największy problem pierwszego Galcona, czyli małą ilość graczy bawiących się w trybie multiplayer. Twórca wpierw zamierza skoncentrować się wyłącznie na wersji pecetowej i dopiero po jej ukończeniu zajmie się konwersjami na urządzenia mobilne. Aby osiągnąć sukces projekt musi zgromadzić 23 tys. dolarów do 7 stycznia przyszłego roku.

  1. Galcon 2: Galactic Conquest – strona Kickstartera

Meriwether: An American Epic

Kolejnym pecetowym RPG w tym przeglądzie jest Forsaken Fortress, który osadzony będzie w klimatach postapokaliptycznych. W przeciwieństwie jednak do serii Fallout, nacisk położony zostanie na elementy symulacyjne. Zadaniem sterowanej przez gracza drużyny ma być głównie przeżycie, jak również rozbudowa bazy i gromadzenie jedzenia oraz innych potrzebnych przedmiotów. Naszym priorytetem będzie zapewnienie bezpieczeństwa cywilom oraz zadbanie o właściwe stosunki między postaciami niezależnymi. Projekt musi zgromadzić minimum 100 tys. dolarów do 22 grudnia tego roku.

  1. Forsaken Fortress – strona Kickstartera

CONSORTIUM

Ostatnim projektem, o którym chcemy wspomnieć jest CONSORTIUM, czyli osadzona w realiach science-fiction hybryda gatunków FPS i RPG. Całość jest próbą wskrzeszenia wielu rozwiązań, które miały lec u podstaw Amen: The Awakening, czyli skasowanej w latach 90-tych strzelanki studia Cavedog. W porównaniu z tym tytułem znacznemu rozbudowaniu mają ulec elementy roleplaying. Gracz otrzyma dużą swobodę poczynań, a postacie niezależne zapamiętają każdą konwersację oraz decyzję i na tej podstawie ukształtują stosunki z bohaterem. Autorzy korzystają z silnika Source, a jedyną planowaną wersją jest pecetowa. Cel minimalny ustalono na poziomie 200 tys. dolarów, a Kickstarter dobiegnie końca 31 grudnia tego roku.

  1. CONSORTIUM – strona Kickstartera

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej