autor: Daniel Sodkiewicz
Gabe Newell zdradza kilka sekretów dotyczących HL2
Serwis www.driverheaven.net przeprowadził wywiad z Gabem Newellem, (szefem Valve Software - producent Half-Life 2), w którym zostały poruszane najróżniejsze kwestie dotyczące nadchodzącego hitu. Mimo, że rozmowa nie zawiera przełomowych czy odkrywczych informacji, to warto się z nią zapoznać, aby dowiedzieć się więcej na temat systemu dźwiękowego w HL2 czy współpracy Valve z ATI i NVIDIĄ.
Serwis www.driverheaven.net przeprowadził wywiad z Gabem Newellem, (szefem Valve Software - producent Half-Life 2), w którym zostały poruszane najróżniejsze kwestie dotyczące nadchodzącego hitu. Mimo, że rozmowa nie zawiera przełomowych czy odkrywczych informacji, to warto się z nią zapoznać, aby dowiedzieć się więcej na temat systemu dźwiękowego HL2 czy współpracy Valve z ATI i NVIDIĄ.
Oto najciekawsze informacje z wywiadu:
- Gra nie będzie posiadała kilku różnych dróg prowadzących do jej zakończenia, nie należy jej jednak traktować jako całkowicie liniową. Największy nacisk zostanie położony na dopracowanie A.I. wrogów, fizykę i interakcję z otoczeniem i dzięki tym elementom gracze będą mieli pewną swobodę w podejmowaniu decyzji wpływających na przebieg fabuły.
- Prócz foto-realistycznej grafiki, budującej nastrój rozgrywki nie zabraknie także fenomenalnych dźwięków. Szczytem osiągnięć nie jest już zdradzenie naszej pozycji i zauważenie nas przez wroga, wskutek głośnego zachowywania się prowadzonej postaci. Najnowsze technologie brzmienia przestrzennego, pozwolą na usłyszenie efektów oddalania się od źródła dźwięku, a także możliwość przeżycia akustycznych doznań, takich jak świst powietrza czy efekt szumu w uszach.
- Na rynku kart graficznych dominują dwie firmy: NVIDIA i ATI. Valve Software poświęcił wiele czasu na spotkania z pracownikami obu tych korporacji, co zaowocowało dużymi postępami w dziedzinie przedstawiania wirtualnego świata 3D w nadchodzącej erze DX9. Wraz z ATI opracowano nowe technologie, jak np. „high-dynamic range rendering (HDR)” – system realistycznego i dynamicznie zmieniającego się oświetlenia.
- Niektóre modele do gry zostały wykonane już cztery lata temu, obecnie zaś wraca się do nich, wprowadzając niezbędne poprawki i nowości. W tej chwili, zarówno mapy, bronie, misje czy skrypty i sam engine nie są jeszcze w 100% dokończone i wciąż trawą prace nad ich udoskonalaniem. Cały zaś zespół pracujący nad Half-Life 2 i ludzie, którzy w jakiś sposób przyczyniają się do powstania gry to przeogromna, 85 osobowa drużyna.
Więcej informacji: