autor: Amadeusz Cyganek
Futuremark pokazuje możliwości narzędzia DirectX Raytracing
Futuremark – producent popularnych benchmarków 3DMark oraz PCMark - zaprezentował na obrazkach efekty działania narzędzia DirectX Raytracing, które stało się elementem API DirectX 12. Efekty są bardzo interesujące.
Aktualizacja
Studio Futuremark opublikowało właśnie filmowe demo technologiczne, na którym widać różnice przed i po zastosowaniu technologii DirectX Raytracing. Wideo możecie zobaczyć poniżej.
Oryginalna wiadomość
Zapowiedź wykorzystania znanej z kinematografii techniki raytracingu, polegającej na odpowiednim wyświetlaniu świateł i cieni w celu uzyskania większego realizmu obrazu, w najnowszych kartach graficznych zarówno Nvidii, jak i AMD wzbudziła spore zainteresowanie całej branży. Mieliśmy już okazję zobaczyć, jak prezentuje się zastosowanie tej technologii w demonstracyjnych materiałach wideo, a teraz czas na porównanie graficzne, jakie przygotowało dla nas studio Futuremark, które możecie znać jako producenta popularnych benchmarków 3DMark oraz PCMark.
Pierwsza z nowalijek wprowadzonych przez DirectX Raytracing to wyświetlanie odbić na lustrzanej powierzchni, które nie znajdują się w zasięgu kamery oraz wzroku użytkownika. Różnicę widać na szklanej ścianie umieszczonej po lewej stronie drugiego obrazka.
Jak widać na kolejnej partii obrazków, z wykorzystaniem DXR możemy także liczyć na znacznie bardziej realistyczne odbicia przedmiotów niezależnie od tego, z jaką powierzchnią mamy do czynienia.
Odpowiednio zrealizowane odbicia oraz refleksy wpływają również na lepszy wygląd znakomitej większości przedmiotów umieszczonych w danej scenerii – w tej parze obrazków uwagę zwraca podstawa gabloty umieszczonej po lewej stronie zrzutu ekranu z włączonym DXR, jak również obudowa dużego lustra zlokalizowana po prawej stronie.
Warto pamiętać o tym, że technika DirectX Raytracing renderuje obrazy w czasie rzeczywistym. Technologiczne demo korzysta z kart graficznych aktualnie dostępnych na rynku (więc chodzi zapewne o model Nvidia Titan V) i, jak zwracają uwagę przedstawiciele dewelopera, DXR jest stosunkowo łatwe do zaimplementowania w nowych grach dzięki bazowaniu na wcześniej znanych rozwiązaniach wykorzystujących możliwości GPU.
Przy okazji deweloper poinformował także, że już wkrótce benchmark 3DMark wzbogaci się o nowy test wykorzystujący możliwości biblioteki DirectX Raytracing. Ma on pojawić się pod koniec tego roku, co oznacza, że do tej pory powinniśmy otrzymać znacznie więcej układów graficznych sprawnie współpracujących z tą technologią.