Fundacja Esports World Cup przedstawiła 40 klubów wybranych do programu partnerskiego o wartości 20 milionów dolarów
Wiodąca inicjatywa w tej branży przyspiesza zrównoważony rozwój organizacji e-sportowych, zapewniając do 1 miliona dolarów finansowania elitarnym klubom w celu rozwinięcia ich marek i globalnej bazy fanów.

Fundacja Esports World Cup (EWCF) 2 tygodnie temu oficjalnie ogłosiła 40 topowych klubów e-sportowych, które zostały przyjęte do programu EWCF Club Partner Program, wiodącej w branży inicjatywy mającej na celu promowanie zrównoważonego rozwoju organizacji e-sportowych. Program o łącznej wartości 20 milionów dolarów oferuje uczestniczącym klubom do 1 miliona dolarów finansowania na rozwój ich marki i zwiększenie globalnej publiczności poprzez innowacyjne treści i kampanie marketingowe trwające przed i w trakcie Esports World Cup 2025.
Wykorzystując wsparcie EWCF, 40 klubów partnerskich, docierających do ponad 300 milionów fanów, będzie napędzać swój globalny rozwój poprzez tworzenie atrakcyjnych doświadczeń i treści, które pogłębią ich więź z fanami na całym świecie, w tym zakulisowe produkcje, filmy dokumentalne o graczach i wydarzenia na żywo, które wzbudzą emocje wśród ich społeczności.
Program partnerski EWCF dla drużyn jest kamieniem węgielnym naszej misji budowania zrównoważonej przyszłości dla klubów e-sportowych na całym świecie, jednocześnie stwarzając możliwości dla organizacji z niektórych z najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Tegorocznych 40 klubów partnerskich reprezentuje zróżnicowany i dynamiczny przekrój globalnego e-sportu, obejmujący starsze organizacje, wschodzące gwiazdy i globalne potęgi, które wspólnie definiują bogatą historię i szybko zmieniającą się przyszłość branży. Inwestując w ich rozwój, program umożliwi klubom poszerzenie grona odbiorców i zasięgu, wzmocnienie ich marek i uzyskanie większej widoczności dzięki treściom skierowanym przede wszystkim do fanów, kształtując przyszłość e-sportu jako globalnego sportu i rozrywki głównego nurtu. - skomentował Faisal Bin Homran, dyrektor ds. zarządzania produktem w Esports World Cup Foundation.
Skupiając się w tym roku na szybko rozwijających się regionach, program EWCF 2025 reprezentuje prawdziwie globalną listę, w tym sześć klubów z Chin, wraz z dynamicznie rozwijającymi się partnerami z takich rynków jak Japonia, Indie czy Ameryka Łacińska.
Pełna lista Klubów:
100 Thieves, All Gamers, Bilibili Gaming, Cloud9, Edward Gaming, EVOS, FaZe Clan, Fnatic, FURIA, G2 Esports, Gaimin Gladiators, Gen.G, Gentle Mates, HEROIC, JD Gaming, Karmine Corp., Movistar KOI, LEVIATAN, LOUD, MOUZ, NAVI, NIP.eStar, ONIC, POWR, REJECT, S8UL, Sentinels, T1, Team BDS, Team Falcons, Team Liquid, Team RRQ, Team Secret, Team Spirit, Team Vitality, Twisted Minds, Virtus.pro, Weibo Gaming, Wolves Esports, ZETA DIVISION.
Wszystkie kluby zostały wybrane w rygorystycznym procesie oceny, w ramach którego przeanalizowano prawie 200 zgłoszeń. Obejmował on ocenę ich osiągnięć w rywalizacji w Klubowych Mistrzostwach Świata w 2024 roku, potencjału w zakresie różnych gier, obecności w mediach społecznościowych, zaangażowania fanów oraz strategicznych planów aktywizacji globalnej publiczności e-sportowej. Osiem klubów otrzymało bezpośrednie zaproszenia na podstawie rankingu Klubowych Mistrzostw EWC 2024, podczas gdy pozostałe miejsca zostały przydzielone w drodze otwartego procesu aplikacyjnego. Dziewiętnaście klubów dołączyło po raz pierwszy, a 21 powróciło z poprzedniego, inauguracyjnego roku.
Esport ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek, a Program Partnerów Klubowych EWCF napędza tę ewolucję, dając klubom narzędzia do rozwoju, angażowania fanów i rywalizacji na najwyższym poziomie. EWC 2024 było dla nas decydującym momentem - zdobyliśmy punkty w pięciu meczach, dwa miejsca na podium i zapewniliśmy sobie miejsce w pierwszej czwórce Mistrzostw Klubowych. Skala i energia wydarzenia dowiodły, jak wpływowy stał się e-sport. Jesteśmy dumni, że ponownie możemy być częścią programu, napędzani entuzjazmem francuskich fanów, którzy nadal nas wspierają i inspirują, gdy staramy się podnieść poziom naszej gry, wygrywać jak najwięcej turniejów i nieść barwy Team Vitality na największą scenę e-sportu. - powiedział Fabien „Neo” Devide, prezes i współzałożyciel Team Vitality.
Jako jedna z najszybciej rozwijających się organizacji e-sportowych w Ameryce Północnej, z przyjemnością dołączamy do Programu Partnerów Klubowych EWCF. Kontynuując dynamikę naszego sukcesu w 2024 roku, w tym poważne zwycięstwo w VALORANT i znaczny wzrost w naszych mediach społecznościowych, które docierają do milionów fanów w Ameryce Północnej i poza nią, dodanie VALORANT do Esports World Cup jest dla nas idealnym momentem, aby zostać oficjalnym partnerem i dostarczać nowe i ekscytujące treści jeszcze szerszej publiczności. - powiedział Rob Moore, CEO Sentinels.
Od pierwszego dnia All Gamers nieprzerwanie dąży do esportowej chwały przez ponad 20 lat. Dzięki latom ciężkiej pracy naszych zespołów odnieśliśmy wielkie zwycięstwa w najlepszych grach i wyszkoliliśmy legendy sceny. Rywalizacja na EWC 2024 z najlepszymi na świecie, sprawiła, że nasz zapał płonie żywym ogniem. Mamy nadzieję, że teraz, dołączając do Programu Partnerów Klubowych EWCF fani na całym świecie widząc chiński e-sport za pośrednictwem AG, nie tylko przypomną sobie epickie powroty, ale także niepowstrzymanego ducha naszej załogi, przecinającego wyzwania jak ostrze. Ta kombinacja żwawości i gracji - to dar Chin dla globalnego wyścigu e-sportowego. - powiedział Le Kedeng, prezes All Gamers.
Członkostwo w Programie Partnerów Klubowych EWCF podlega corocznemu odnowieniu zgodnie z wymogami Programu, odzwierciedlając dynamiczny charakter branży e-sportowej. Udział klubu w programie nie gwarantuje miejsca na Esports World Cup 2025. Wszystkie kluby muszą zakwalifikować się poprzez oficjalne ścieżki kwalifikacyjne, aby zdobyć miejsce w turnieju EWC w każdej grze.
Esports World Cup (EWC) to coroczne wydarzenie sportowe i globalne święto doskonałości i fandomu e-sportu. Zawody charakteryzują się unikalnym formatem cross-game, w którym najlepsze kluby e-sportowe na świecie walczą ze sobą o największą pulę nagród w historii e-sportu. W inauguracyjnym EWC w 2024 roku wzięło udział 1500 elitarnych sportowców i 200 klubów ze 100 krajów. Rywalizowali oni w 22 turniejach w 21 grach o pulę nagród w wysokości 60 milionów dolarów. Ośmiotygodniowe zawody i festiwal przyciągnęły 500 milionów widzów online oraz 2,6 miliona odwiedzających. Powracając do Rijadu w Arabii Saudyjskiej latem 2025 roku, EWC ponownie skupi społeczności graczy i e-sportowców, aby ukoronować kolejnego Klubowego Mistrza Świata w Esports.
Materiał powstał we współpracy z Esports World Cup.