Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 września 2006, 11:08

Frogster odświeży gry Speedball 2: Brutal Deluxe i The Chaos Engine

Niemiecka firma Frogster Interactive Pictures AG zamierza uraczyć posiadaczy PeCetów odświeżonymi wersjami klasycznych gier, które niegdyś wyprodukowało studio The Bitmap Brothers. Mowa tu o grach Speedball 2 oraz The Chaos Engine!

Niemiecka firma Frogster Interactive Pictures AG zamierza uraczyć posiadaczy PeCetów odświeżonymi wersjami klasycznych gier, które niegdyś wyprodukowało studio The Bitmap Brothers. Mowa tu o grach Speedball 2 oraz The Chaos Engine!

Frogster odświeży gry Speedball 2: Brutal Deluxe i The Chaos Engine - ilustracja #1
The Chaos Engine (1994)

Przedstawiciele firmy postanowili spełnić prośby fanów wyżej wymienionych gier, od dawna marzących o przeróbkach tych tytułów. Oba programy zostaną okraszone nową oprawą wizualną, a o zgodność z oryginałami zadbają członkowie studia The Bitmap Brothers, którzy również wezmą udział w produkcji. Nowe wersje gier pojawią się w sklepach w przyszłym roku.

Pierwsza odsłona cyklu Speedball pojawiła się na rynku w 1988 w wersji na komputery Commodore Amiga i szybko doczekała się wielu konwersji. Prawdziwą furorę zrobił jednak wydany dwa lata później program Speedball 2: Brutal Deluxe i to właśnie on zostanie przerobiony przez firmę Frogster Interactive. Mamy tu do czynienia z futurystyczną odmianą piłki nożnej, w której masakrowanie przeciwnika jest równie istotne co strzelanie goli.

Frogster odświeży gry Speedball 2: Brutal Deluxe i The Chaos Engine - ilustracja #2
Speedball 2: Brutal Deluxe (1990)

The Chaos Engine to strzelanina z widokiem z góry, która nasuwa skojarzenia z takimi produkcjami jak Alien Breed czy Gauntlet. Program doczekał się kontynuacji, ale ta ostatnia – w przeciwieństwie do pierwowzoru – została wydana jedynie na komputery Commodore Amiga.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej