autor: Łukasz Szliselman
FreeSO - fanowski remake The Sims Online zalicza falstart, ale twórca obiecuje powrót
Choć The Sims Online i jego reaktywowana iteracja EA-Land okazały się finansowymi klapami, fani zajęli się przywróceniem sieciowych Simsów. Wczesna wersja projektu FreeSO zadebiutowała nawet w ubiegły piątek, ale serwery nie wytrzymały pod naporem graczy chętnych do wypróbowania moda.
Wziąwszy pod uwagę ogromną popularność serii The Sims, nieco dziwić może fakt, że pomysł na przeniesienie rozgrywki na grunt wieloosobowy dwukrotnie poniósł porażkę – raz jako MMO The Sims Online z 2002 roku, a następnie jako jego reaktywowana darmowa wersja znana pod tytułem EA Lands, wydana w 2008 roku, której serwery zamknięto raptem kilka miesięcy później. Jeśli jednak należysz do grona osób, którym wieloosobowe Simsy przypadły do gustu, to z pewnością ucieszy Cię, że niedawno ukazał się fanowski remake The Sims Online, nazwany FreeSO (Free Simulator Online). Poniżej znajdziecie jego zwiastun premierowy:
FreeSO powstało na bazie silnika gry The Sims Online przy użyciu języków C# i Monogame. Aby zainstalować produkcję, najpierw należy pobrać darmową wersję oryginalnej gry, dostępną na serwerach firmy Electronic Arts, a następnie najnowszą wersję modyfikacji z tego miejsca. Opis moda i instrukcję instalacji w języku angielskim znajdziecie na oficjalnej stronie.
Niestety premiera FreeSO w zeszły piątek odbiła się sporą czkawką, gdyż zaskakująco duża liczba graczy próbujących zalogować się w tym samym czasie rozłożyła serwery na łopatki. W tej chwili gra jest nieaktywna, ale to nie oznacza jej definitywnej śmierci. Twórcy modyfikacji szczerze przyznali, że nie spodziewali się ponad tysiąca chętnych podczas pierwszego dnia. Aby przygotować się na większą aktywność, obiecali przepisać interfejs programistyczny aplikacji (API) serwerów przy wykorzystaniu architektury ASP.NET, która zastąpi słabszą Nancy. Póki co nie wiadomo, kiedy możemy się spodziewać drugiego podejścia do premiery sieciowych Simsów, ale raczej nie nastąpi to zbyt szybko. Najprawdopodobniej jednak tym razem przeprowadzona zostanie zamknięta beta, dzięki której twórcy stopniowo uporają się z problemami technicznymi. Informacje na ten temat będą pojawiały się na bieżąco na stronie projektu.