autor: Bartosz Świątek
FPS Boost przetestowany w BF5, Titanfall 2 i Mirror's Edge
Redaktorzy serwisu Digital Foundry przetestowali funkcję FPS Boost konsol Xbox Series X/S w sześciu kolejnych tytułach. Na liście znalazły się trzy odsłony cyklu Battlefield, dwa Titanfalle oraz Mirror’s Edge Catalyst.
W SKRÓCIE:
- serwis Digital Foundry przetestował funkcję FPS Boost w grach Battlefield 4, Battlefield 1, Battlefield V, Titanfall, Titanfall 2 oraz Mirror’s Edge;
- rezultaty są imponujące – w większości przypadków otrzymujemy bardzo stabilne 120 klatek animacji na sekundę, choć ceną za to jest niska rozdzielczość.
Serwis Digital Foundry opublikował kolejny materiał poświęcony FPS Boost, czyli funkcji konsol Xbox Series X/S, która pozwala poprawić wydajność w starszych tytułach. W filmie znajdziemy analizę sześciu gier: obydwu odsłon serii Titanfall, trzech produkcji z cyklu Battlefield (1, 4 i 5) oraz Mirror’s Edge Catalyst.
Jak aktywować?
By włączyć FPS Boost, musicie najpierw przejść do ustawień obrazu i wybrać tryb 120 Hz (można to zrobić wyłącznie wówczas, gdy ekran wspiera taką opcję). Następnie funkcję trzeba aktywować ręcznie w przypadku każdej gry z osobna – jest tak dlatego, że niektóre tytuły bazowo działają w trybie kompatybilności z Xboksem Series X/S, wykorzystując moc obliczeniową do poprawy jakości obrazu dzięki łatkom przygotowanym przez deweloperów i włączając FPS Boost rezygnujemy z tych ulepszeń. Funkcję można aktywować klikając kafelek danego tytułu i wybierając „Manage game and add-ons”. Pole, które należy zaznaczyć znajduje się w zakładce „Compatibility options”.
FPS Boost w grach z serii Battlefield
Battlefield 4 pozwala aktywować FPS Boost na obydwu konsolach dziewiątej generacji Microsoftu (Series X i Series S). Na pierwszej z maszyn otrzymujemy niemal stuprocentowo stabilne 120 klatek animacji na sekundę (ze spadkami wyłącznie na niektórych mapach w trybie multiplayer). Series S również oferuje 120 fps i choć radzi sobie nieco gorzej, to spadki nie są bardzo częste i uciążliwe. Ceną za taki poziom wydajności jest rozdzielczość, która na obydwu platformach jest ograniczona do 720p.
W przypadku Battlefield 1 FPS Boost można aktywować wyłącznie na Xboksie Series X. Otrzymujemy wówczas bazowe ustawienia rozdzielczości Xboksa One S (jest dynamiczna i oscyluje wokół poziomu 972p, czyli maksymalnego w przypadku platformy ósmej generacji Microsoftu). Przy takiej jakości obrazu możemy grać w praktycznie idealnie stabilnych 120 klatkach animacji na sekundę.
W Battlefield 5 obsługa FPS Boost również jest ograniczona do konsoli Xbox Series X. Włączając ją otrzymujemy bardzo stabilne 120 klatek animacji na sekundę (rozdzielczość spada do 1080p).
FPS Boost w cyklu Titanfall oraz Mirror’s Edge Catalyst
Kolejnym przetestowanym tytułem było Mirror’s Edge Catalyst, które poradziło sobie bardzo podobnie do wspomnianych powyżej odsłon cyklu Battlefield – FPS Boost oferuje w tej grze ustawienia graficzne Xboksa One S oraz stabilne 120 klatek animacji na sekundę, bez praktycznie żadnych spadków.
Na koniec jeszcze obydwie części serii Titanfall. W pierwszej z nich omawianą funkcję można aktywować wyłącznie na Xboksie Series X. Gra działa wówczas w rozdzielczości 792p, ale w zamian otrzymujemy idealną płynność na poziomie 120 fps.
W Titanfall 2 na obydwu Xboksach Series po włączeniu FPS Boost otrzymujemy rozdzielczość 810p i 120 klatek animacji na sekundę, przy czym na Series X wartości są niemal idealnie stabilne, zaś na Series S trzeba się liczyć ze spadkami do przedziału 89-110 w bardziej wymagających scenach kampanii fabularnej oraz w trybie multiplayer.