Forza Motorsport dostała tonę nostalgicznej zawartości, w tym lubianą trasę powracającą z FM4 i Forda Mustanga w 9 smakach [Aktualizacja]
Forza Motorsport skończyła roczek, a na urodziny dostała Aktualizację 13 z toną nowości. Studio Turn 10 dodało do gry m.in. aż 12 samochodów, tor Sunset Peninsula powracający w świeżej odsłonie z Forzy Motorsport 4 i tryb driftingowy.
Aktualizacja (21 października, 22:00)
Studio Turn 10 wypuściło dziś hotfix 13.1, który naprawia kilka błędów wprowadzonych wraz z Aktualizacją 13 sprzed tygodnia. Twórcy zajęli się w łatce uciążliwymi przycięciami gry i „crashami” występującymi podczas treningów i kwalifikacji w trybie multiplayer. Forza Motorsport nie powinna już wysypywać się do systemu również w trakcie zawodów driftingowych w trybie Rywali.
Oryginalna wiadomość (14 października, 21:32)
Od premiery Forzy Motorsport w ubiegłym tygodniu minął równo rok. We wczorajszym Motoprzeglądzie przytoczyłem statystyki graczy ujawnione z tej okazji (szkoda, że nadal nie możemy sami sprawdzić ich w grze…), a dzisiaj studio Turn 10 uczciło pierwszą rocznicę nową zawartością w Aktualizacji 13. I jest tej zawartości nadspodziewanie dużo.
Drift Mode
Wreszcie doczekaliśmy się powrotu zawodów driftingowych z poprzednich odsłon serii. W jazdę bokiem na punkty możemy bawić się w singleplayerowej grze dowolnej, prywatnym multiplayerze i trybie Rywali, do którego dodano nowe rankingowe wyzwania. W niedalekiej przyszłości konkurencja ta ma pojawić się także wśród polecanych zawodów w trybie wieloosobowym (ang. Featured Multiplayer).
Sunset Peninsula
Druga kluczowa atrakcja to nowy tor: Sunset Peninsula. Tym razem Turn 10 przywraca trasę, którą ostatnio widzieliśmy nie w siódmej, lecz w czwartej odsłonie serii – było to jeszcze na Xboksie 360, więc można rzec, że mamy do czynienia z pełnoprawnym remakiem. Sądząc po screenach (przykładowy zamieściłem poniżej), twórcy tchnęli sporo życia w tę zdominowaną przez beton lokację, imitującą sławne amerykańskie tory wyścigowe o owalnym kształcie (choć jest tu również rozbudowana wewnętrzna sekcja – łącznie otrzymujemy tę trasę w pięciu wariantach).
Nowe samochody – Mustang Month
Zaskakująco pokaźna jest również lista pojazdów dodanych w aktualizacji – dostajemy aż dwanaście nowych samochodów (choć jeden z nich został zablokowany za „płatnościaną”). Większość to różne odmiany Forda Mustanga, wokół którego obracają się nowe wydarzenia w trybie kariery, celebrujące historię tego kultowego modelu.
- 1970 Ford #15 Mustang Boss 302 Trans Am – nagroda w trybie kariery lub multiplayerze, dostępna do 6 listopada;
- 1995 Ford Mustang SVT Cobra R – w salonie od 31.10;
- 2013 Ford Shelby GT500 – w salonie od 7.11;
- 2024 Ford Mustang GT – w salonie od 17.10;
- 2024 Ford Mustang Dark Horse – płatny samochód, udostępniany 17.10 jako gratis dla nabywców Przepustki samochodowej (ang. Car Pass);
- 2024 Ford Mustang RTR – dostępny w salonie od dzisiaj. Twórcy podają, że dodali do gry aż trzy Mustangi RTR, ale w istocie są to tylko warianty z różnymi malunkami na karoserii (#25, #88, #130);
- 2006 Formula Drift #43 Dodge Viper SRT10 – w salonie od dzisiaj;
- 2015 Formula Drift #13 Ford Mustang – w salonie od dzisiaj (lub jako nagroda w Challenge Hubie do 6.11);
- 1997 Formula Drift #777 Nissan 240SX – w salonie od dzisiaj;
- 2020 Formula Drift #151 Toyota GR Supra – w salonie od dzisiaj;
- 2018 Saleen S302 Black Label – nagroda w trybie kariery do 27.11 (lub w multiplayerze do 13.11);
- 1967 Shelby GT 500 – w salonie od 24.10.
Podsumowując, osiem niedostępnych wcześniej samochodów można zdobyć w tym tygodniu, pozostałe cztery zostaną odblokowane później. Trzy spośród tych wszystkich modeli stanowią zupełną nowość w serii Forza (wyróżniłem je pogrubieniem na liście), cztery wystąpiły wcześniej tylko w FH5, a pozostała piątka powraca z FM7.
Lista zmian w Aktualizacji 13
Do tego dochodzi sporo pomniejszych zmian godnych wzmianki.
- Do prywatnego multiplayera dodano możliwość rozegrania treningu i kwalifikacji przed wyścigiem.
- Dalsza poprawa sztucznej inteligencji – komputerowi przeciwnicy mają bardziej umiejętnie trzymać dystans za innymi samochodami, rzadziej wjeżdżając im w tył na zakrętach.
- Zwiększono precyzję systemu kar (FRR), a także wprowadzono bardziej szczegółowe komunikaty o wykroczeniach.
- Trzy samochody dostały lepszy dźwięk silnika: 2001 Acura Integra Type R, 2014 Chevrolet Corvette C7.R, 2022 Pagani Huayra R. Dodatkowo twórcy zakomunikowali, że zmienili swoje metody pracy, by sprawniej poprawiać odgłosy kolejnych aut i już nie przepuszczać do gry takich dźwiękowych baboli.
- Pojawiły się nowe polecane zawody w trybie wieloosobowym – seria Mazdy MX-5 Cup, wyścigi z dzienną rotacją klas i zawody wybrane przez społeczność w forumowym głosowaniu (będzie to nowa, comiesięczna tradycja).
- Usprawniono symulację aerodynamiki w sytuacji, gdy dwa lub więcej samochodów jedzie obok siebie z wysoką prędkością.
- Wprowadzono liczne poprawki związane ze stabilnością gry.
Na stronie forza.net czeka na Was pełna, bardzo obszerna rozpiska zawodów i wyzwań przygotowanych na kolejne cztery tygodnie. Na stronie Forza Support znajduje się zaś lista poprawek i innych zmian w grze.
Następna aktualizacja (14) powinna zostać wypuszczona 11 lub 12 listopada. Na razie nie wiemy, co dokładnie się w niej znajdzie, choć opublikowana u schyłku sierpnia „mapa drogowa” na resztę roku obejmuje jeszcze sporo atrakcji, których jak dotąd nie zobaczyliśmy – na przykład powracające zawody z minionych miesięcy, które mają zostać dodane na stałe do trybu kariery.
Forza Motorsport jest dostępna w Game Passie, który kupisz tutaj
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.