autor: Michał Kułakowski
Fortnite – testy beta startują w przyszłym roku, twórcy o grze
W trakcie otwartego panelu dyskusyjnego na targach PAX Prime 2012, pracownicy studia Epic po raz kolejny opowiedzieli o Fortnite, kooperacyjnej grze multiplayer, która napędzana będzie silnikiem Unreal Engine 4. Jak się dowiedzieliśmy, zamknięte beta-testy tytułu wystartują najprawdopodobniej z początkiem przyszłego roku.
Na specjalnym panelu dyskusyjnym, zorganizowanym w trakcie targów PAX Prime 2012, przedstawiciele Epic Games opowiadali o Fortnite, zapowiedzianym w ubiegłym roku, nastawionym na kooperacje multiplayerowym tytule, napędzanym silnikiem Unreal Engine 4. W czasie prezentacji nie dowiedzieliśmy się zbyt wielu nowych szczegółów dotyczących rozgrywki, bowiem deweloperzy powtórzyli w większości informacje przekazane w lipcu na Comic Conie. Najbardziej interesującą ciekawostką mogą być plany dotyczące wersji beta gry. W czasie trwania dyskusji, jedna z uczestniczek na widowni wygrała kod umożliwiający jej wzięcie udziału w testach. Tanya Jessing z Epic Games zapytana przez serwis Joystiq potwierdziła tylko, że studio na pewno planuje zamkniętą betę na początku przyszłego roku, ale nie wdała się w szczegóły, takie jak konkretna data ich rozpoczęcia. Nie wiemy też czy później zostaną otworzone dla większej grupy zainteresowanych graczy.
Warto wspomnieć, że twórcy mówili sporo o charakterystycznym kreskówkowym stylu graficznym produkcji. Cliff Bleszinski potwierdził, że z początku zespół zastanawiał się na realistycznym przedstawieniem świata gry, ale ostatecznie pomysł ten zarzucono. Deweloper chciał, aby gracze z przyjemnością spędzili w grze setki godzin. Wolał więc postawić na bardziej kolorową i przerysowaną, a tym samym atrakcyjniejszą dla oka oprawę. Jak podkreślił, inspiracją przy jej tworzeniu były filmy Tima Burtona, animacje studia Pixar oraz klasyczne amerykańskie kreskówki z lat 50.
Jeżeli chodzi o przeciwników jakich spotkamy w czasie rozgrywki, Epic potwierdziło, że stawia na różnorodność. Uwidoczni się ona w zachowaniu AI oraz umiejętnościach potworów. Będą one mogły nie tylko podkopywać się pod naszymi umocnieniami, bez problemu otwierać drzwi czy wspinać się na mury, ale także kraść nasze zapasy. Własnoręcznie zbudowaną broń, używaną do ich odpędzania, z czasem ulepszymy, zwiększając jej siłę rażenia. Walczyć będziemy nie tylko w zwarciu, ale także na odległość, używając np. kusz,
Bleszinski po raz kolejny zapewnił też o elastyczności Unreal Engine 4, pozwalającej na uruchomienie Fortnite na większości współczesnych komputerów. Odpowiednią wydajność ma zapewnić skuteczne skalowanie detali otoczenia oraz efektów graficznych. Ponownie nie wykluczył także wersji konsolowej gry, ale zaznaczył, że na razie skupia się tylko na jej pecetowej odsłonie i to ona jest priorytetem.
Fortnite jest grą akcji, w której twórcy szczególny nacisk kładą na tryb kooperacji między uczestnikami zabawy. Rozgrywka podzielona jest na dwie główne części, które przypadające na dzień i noc. W świetle słonecznym gracze będą wspólnie pracować nad budową fortyfikacji, wykorzystując do tego wszystko, co uda się im znaleźć lub zrabować. Po zachodzie słońca grupa zabarykaduje się umocnionych twierdzach, by tam stawić czoła hordom potworów i przetrwać do nadejścia świtu. Gra ukaże się w przyszłym roku na komputerach PC.