autor: Michał Kowalski
Fortnite napędzany silnikiem Unreal Engine 4 - informacje z pokazu gry
Na pokazie gry Fortnite, który odbył się w trakcie imprezy Comic Con w San Diego, przedstawiciele studia Epic Games potwierdzili, że będzie to pierwsza produkcja napędzana Unreal Engine 4. Podano także więcej informacji na temat rozgrywki.
Przedstawiciele firmy Epic Games potwierdzili, że zapowiedziana na przyszły rok gra Fortnite powstaje na bazie Unreal Engine 4. Tym samym stanie się pierwszą produkcją, używającą najnowszej wersji silnika graficznego od Epic Games.
Fortnite będzie grą akcji, w której twórcy szczególny nacisk położą na tryb kooperacji. Rozgrywka podzielona zostanie na dwie główne części: dzień i noc. W ciągu dnia gracze będą wspólnie pracować nad budową fortyfikacji, wykorzystując do tego wszystko, co uda się im znaleźć lub zrabować. Po zachodzie słońca grupa wycofa się do swoich umocnień, by tam stawić czoła atakującej ich hordzie zombie i przetrwać do nadejścia świtu.
Przedstawiciele Epic Games chwalą się, że ich nowy silnik pozwoli zarówno znacznie skrócić czas produkcji gier, jak i zmniejszyć koszty ich tworzenia. Spowodowane jest to m.in. zaimplementowanym systemem dynamicznego oświetlenia, pozwalającym także na wyświetlanie bardziej realistycznych efektów świetlnych czy załamywania się światła przechodzącego przez taflę wody.
Podczas odbywającej się w San Diego imprezy Comic Con przedstawiciele Epic Games (Cliff Bleszinski i Tanya Jessen) podali także więcej informacji na temat gry Fortnite. Zaprezentowano m.in. system budowania, zaprojektowany w ten sposób, by gracze mogli wykorzystywać znalezione obiekty do szybkiego wznoszenia i naprawiania konstrukcji. Ponadto podczas pokazu poinformowano, że głównym elementem rozgrywki będzie tworzenie umocnień, a każdy napotkany przez gracza przedmiot będzie mógł zostać wykorzystany do ulepszenia fortyfikacji.
Stawiane budowle obronne będzie można wyposażyć w takie elementy jak schody, okna, drzwi czy dachy. Udostępniona zostanie także możliwość niszczenia własnych umocnień, by ponownie wykorzystać materiały użyte do ich wzniesienia. Ulepszeniom będzie podlegać również uzbrojenie: na przykład kusza, wyposażona dodatkowo w ładunki wybuchowe, stanie się o wiele bardziej skuteczna niż jej standardowa wersja. Przedstawiciele Epic Games obiecali również, że Fortnite będzie cały czas udoskonalany po premierze, a proces ten nierzadko będzie doprowadzał do radykalnych zmian w mechanice gry.
Ostatnia wiadomość nie przypadnie do gustu posiadaczom konsol. Cliff Bleszinski na swoim twitterowym koncie napisał, że Fortnite jest tytułem przeznaczonym wyłącznie na komputery PC, aczkolwiek studio nie wyklucza możliwości wydania gry na inne platformy sprzętowe w późniejszym terminie.
Fortnite ukaże się w 2013 roku.