autor: Michał Kułakowski
Firma THQ o zamkniętych studiach i nowej strategii biznesowej
Przedstawiciel THQ skomentował decyzje firmy o zamknięciu wewnętrznych studiów deweloperskich oraz przedstawił nową strategię biznesową przedsiębiorstwa.
Niedawno informowaliśmy o decyzjach firmy THQ, dotyczących zamknięcia części należących do niej wewnętrznych studiów deweloperskich oraz rezygnacji z produkcji kolejnych odsłon serii Red Faction i MX vs. ATV.
Jak donosi serwis EDGE, Paul Pucino, dyrektor finansowy THQ broni decyzji firmy twierdząc, że były one zgodne z jej nową strategią biznesową. Cięcia miały poprawić sytuacje finansową przedsiębiorstwa, pozwolić mu na dalsze funkcjonowanie, a także poprawić konkurencyjność względem największych graczy w branży, takich jak Activsion czy Electronic Arts. Jak twierdzi, część zamkniętych studiów pracowała nad tytułami dla dzieci i produkcjami opartymi na licencjach filmowych, z jakich jego firma ostatecznie rezygnuje. Według nowych założeń, producent ma wprowadzać co roku na rynek znacznie mniej gier, ale mają być to wyłącznie produkcje z najwyższej półki, dysponujące wysokimi budżetami. THQ ma zamiar równocześnie eksperymentować z kilkoma nowymi markami rocznie, w razie sukcesu ich kolejne kontynuacje będą ukazywać się w dwuletnich odstępach czasu.
Firma wiąże też duże nadzieje z założonym w tamtym roku studiem THQ Montreal, którego prezesem został Patrice Désilets, były pracownik Ubisoftu i dyrektor kreatywny serii Assassin’s Creed. Studio ma być prawdziwym gigantem i docelowo zatrudniać ponad 400 osób. Według Pucino, duża koncentracja pracowników ma obniżyć koszty produkcji gier nawet o 40 procent. Nowy deweloper pracuje obecnie nad co najmniej dwoma tytułami, a po zamknięciu Kaos Studios, przejął również prawa do produkcji kontynuacji gry Homefront.