Firma SplitFish pragnie przywrócić wibracje padom Six Axis
Firma SplitFish, znana nam z projektu GameWare DualFX (kontrolera przeznaczonego dla konsoli PS2, przypominającego Wiimote’a), twierdzi, że rozwiązała problem braku wibracji w padzie Six Axis, następcy Dual Shocka wyposażonego w sensor ruchu, będącego głównym kontrolerem konsoli PlayStation 3.
Firma SplitFish, znana nam z projektu GameWare DualFX (kontrolera przeznaczonego dla konsoli PS2, przypominającego Wiimote’a), twierdzi, że rozwiązała problem braku wibracji w padzie Six Axis, następcy Dual Shocka wyposażonego w sensor ruchu, będącego głównym kontrolerem konsoli PlayStation 3.
Przedstawiciele SplitFish oznajmili bowiem, że ich dynamiczny system force feedback, noszący nazwę SensorFX, jest w stanie generować odpowiednie wibracje przy braku problemów związanych z równoczesnym funkcjonowaniem sensora ruchu. Projekt może zostać na trwale zainstalowany w padach, jak i być sprzedawany jako oddzielny dodatek podłączany do portu USB, w który wyposażony jest Six Axis.
SensorFX może działać na dwa sposoby. Jednym z nich jest współpraca z grami wspierającymi w system force feedback. Drugi natomiast polega na współpracy z graczem, który korzystając z sensora ruchu oraz odpowiednich przycisków determinuje odpowiednie wibracje.
Szefostwo SplitFish poinformowało, że rozpocznie niebawem rozmowy z producentami gier, jak i samym Sony, w celu wykorzystania ich technologii.