autor: Grzegorz Ferenc
Firma Microsoft sprzedała 46 milionów egzemplarzy gier z serii Halo
Koncern z Redmond pochwalił się świetnymi wynikami sprzedaży serii Halo. Od czasu premiery Halo: Combat Evolved w 2001 przygody Master Chiefa sprzedały 46 milionów egzemplarzy, przynosząc swoim twórcom przychody w wysokości 3 miliardów dolarów.
- Łącznie sprzedano 46 milionów egzemplarzy;
- Przychody ze sprzedaży wyniosły 3 miliardy dolarów;
- Najwięcej w 24h zarobiło Halo: Reach – 200 milionów dolarów;
- W usłudze Xbox Live rozegrano 5 miliardów godzin.
Do premiery gry Halo 4 pozostało zaledwie kilka dni. Firma Microsoft postanowiła podsumować dotychczasowe wyniki sprzedaży produkcji o przygodach Master Chiefa oraz ujawnić ciekawe statyski z nimi związane. Zostały one szybko opublikowane przez większe serwisy branżowe, m.in. VG 24/7.
Najbardziej imponująco przedstawia się 46 milionów sprzedanych egzemplarzy od czasów premiery Halo: Combat Evolved w 2001 roku. Łącznie pozwoliło to koncernowi z Redmond uzyskać przychód w wysokości 3 miliardów dolarów. Przyczyniły się do tego m.in. dobre wyniki Halo: Reach z 2010 roku – w ciągu pierwszej doby od ukazania się na rynku amerykańskim i europejskim na konto firmy Microsoft wpłynęło 200 milionów dolarów. Trzy lata wcześniej Halo 3 osiągnęło podobny wynik w samych tylko Stanach Zjednoczonych (ponad 170 milionów dolarów).
Olbrzymi sukces serii przełożył się na czas, jaki gracze spędzili w uniwersum stworzonym przez studio Bungie. W ciągu 11 lat obecności na rynku przygody Master Chiefa zabrały jego fanom 5 miliardów godzin z życia w usłudze Xbox Live i doprowadziły do stworzenia 120 milionów egzemplarzy różnego rodzaju zawartości przez użytkowników konsoli z zielonym logiem.
Firma Microsoft określiła serię Halo mianem „wysokobudżetowej marki, która zapisała się złotymi głoskami w historii elektronicznej rozrywki i wychowała całe pokolenie graczy”. Wniosek jest jeden – koncern liczy na powtórzenie sukcesu serii wraz z premierą Halo 4, zważywszy też na fakt, że jest to najdroższa gra, jaką kiedykolwiek wydała firma założona przez Billa Gatesa. Wszystko wskazuje jednak na to, że inwestycja zwróci się z nawiązką.
Tytuł już od jakiegoś czasu jest jedną z najbardziej oczekiwanych gier w USA, a dzięki zakrojonym na szeroką skalę działaniom marketingowym – przykładem niech będzie stworzenie pięcioodcinkowego serialu Halo 4: Forward Unto Dawn lub jakość powyższego zwiastunu – entuzjazm graczy z powodu ponownego spotkania z Master Chiefem może jeszcze tylko wzrosnąć.
Halo 4 ukaże się w Polsce i na świecie 6 listopada. W Warszawie premierze towarzyszyć będzie specjalny pokaz pod Pałacem Kultury i Nauki. Tytuł będzie dostępny na naszym rynku w dwóch wersjach językowych (polskiej z napisami i angielskiej).
- Pierwszy odcinek serialu Halo 4: Forward Unto Dawn dostępny w sieci
- Premierowy pokaz Halo 4 w Warszawie
- Oficjalna strona gry