autor: Krzysztof Bartnik
Finanse NCsoft po pierwszym kwartale 2005 roku i plany firmy na przyszłość
Skupienie wysiłków wyłącznie wokół gier zaliczanych do gatunku MMO opłaca się, o czym świadczą ostatnie wyniki finansowe firmy NCsoft (za Q1 2005 roku). Ów producent i wydawca online'owych produkcji zanotował obrót na poziomie 60,2 miliona USD, zaś jego zyski operacyjne osiągnęły pułap 21,2 miliona USD.
Skupienie wysiłków wyłącznie wokół gier zaliczanych do gatunku MMO opłaca się, o czym świadczą ostatnie wyniki finansowe firmy NCsoft (za Q1 2005 roku). Ów producent i wydawca online'owych produkcji zanotował obrót na poziomie 60,2 miliona USD, zaś jego zyski operacyjne osiągnęły pułap 21,2 miliona USD.
W porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku, ogólne zyski firmy spadły mniej więcej o 33%, jednak wypowiedzi szefów NCsoft najszybciej można sprowadzić do krótkiego: „będzie lepiej”. W 2005 roku firma wystartowała bądź wystartuje bowiem z innymi, kluczowymi i przygotowywanymi od kilkunastu miesięcy produktami, które bardzo szybko powinny znaleźć uznanie wśród miłośników MMO. Za przykład niech posłuży wydany pod koniec kwietnia, czyli po opisywanym powyżej okresie rozliczeniowym, Guild Wars (w samej Europie i Stanach Zjednoczonych liczba kont utworzonych przez graczy w pierwszym tygodniu po premierze przekroczyła 250 tysięcy!; sama gra piastuje zaś czołowe, przeważnie pierwsze miejsca w rozmaitych listach bestsellerów wśród produkcji elektroniczno-rozrywkowych, zapewniając tym samym NCsoft solidne wpływy na bankowych kontach). W drugiej połowie bieżącego roku kalendarzowego powinniśmy również doczekać się komercyjnego debiutu rozszerzenia do popularnej pozycji z superbohaterami w roli głównej, tj. City of Heroes: City of Villains.