Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 kwietnia 2016, 11:15

autor: Kamil Zwijacz

Final Fantasy XV - informacje o DLC latem; wersja PC nie będzie zwykłym portem

Hajime Tabata, producent i reżyser gry Final Fantasy XV, wyjawił kilka nowych informacji na temat tego projektu. Deweloper wspomniał m.in., że ewentualna wersja PC-towa nie ma być zwykłym portem i - jeżeli powstanie - będzie bardziej zaawansowana technicznie niż edycje konsolowe. Ponadto zdradził, że latem bieżącego roku poznamy plany związane z dodatkami.

Pod koniec marca odbyła się konferencja Uncovered na której firma Square Enix wyjawiła szereg informacji związanych z wyczekiwaną grą RPG Final Fantasy XV. Ogłoszono m.in. datę premiery, film CGI, anime, edycje kolekcjonerskie produkcji i nie tylko. Przy okazji zabrano także głos w sprawie PC-towej wersji tytułu. Hajime Tabata, producent i reżyser projektu, stwierdził, że obecnie priorytetem dewelopera są wersje konsolowe, a komputerowe wydanie jest możliwe, tyle, że po premierze gry na sprzęcie firm Sony i Microsoft. Ten sam człowiek udzielił ostatnio wywiadu francuskiemu JeuxVideo (najciekawsze fragmenty na angielski przetłumaczył dziennikarz serwisu DualShockers), dzięki czemu poznaliśmy kilka kolejnych szczegółów.

Final Fantasy XV - informacje o DLC latem; wersja PC nie będzie zwykłym portem - ilustracja #1
Final Fantasy XV w skrócie:
  • Nowa odsłona jednej z najsłynniejszych serii gier RPG
  • Ukaże się 30 września bieżącego roku na konsolach Xbox One i PlayStation 4
  • W późniejszym czasie produkcja być może zadebiutuje na komputerach osobistych

Przede wszystkim ponownie potwierdzono, że PC-towa wersja jest jak najbardziej możliwa, ale deweloper weźmie się za nią dopiero po ukończeniu konsolowego wydania. Dodatkowo Tabata zdradził, że nie zamierza po prostu przenieść gry na kolejną platformę, a wprowadzić liczne usprawnienia związane z aspektami technicznymi. Firma chce wykorzystać możliwości oferowane przez komputery, w związku z czym prace zaczną się niemal od zera, trzeba będzie sprawdzić, która technologia jest tą odpowiednią itd. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że PC-towy port raczej na pewno nie pojawi się kilka miesięcy po debiucie na konsolach i poczekamy na niego pewnie z rok, jak nie dłużej.

Natomiast latem bieżącego roku Square Enix wyjawi plany związane z dodatkami do „podstawki”. Obecnie nie znamy żadnych szczegółów i wiemy jedynie, że nie będą to zwykłe DLC. Ponadto Tabata stwierdził, że prace nad podstawową wersją są bardzo zaawansowane, ale do końca jeszcze trochę brakuje i nie był w stanie powiedzieć w ilu procentach gra jest skończona. Zdradził za to, że rozpoczęto już proces lokalizacji, a ponadto studio dopieszcza teraz m.in. balans rozgrywki, optymalizację czy też animację.

Z innych ciekawostek wspomniano także o nieco mniejszej liczbie scenek przerywnikowych, niż w poprzednich grach z serii, ale za to otrzymamy film CGI Kingslaive: Final Fantasy, którego zwiastun obejrzycie poniżej. Dodatkowo wyjawiono, że nad grą pracuje około 300 osób.

Final Fantasy XV ukaże się dopiero 30 września bieżącego roku na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4, ale czas oczekiwania możecie umilić sobie wersją demonstracyjną Final Fantasy XV Platinum Demo – znajdziecie ją w PlayStation Store i Xbox Store.