autor: Szymon Liebert
Final Fantasy XIV w wersji 2.0 na PS3 – 50% gry gotowe, zupełnie nowa jakość
Square-Enix przekonuje, że Final Fantasy XIV na PlayStation 3 będzie niemal nową grą. Stanie się tak za sprawą aktualizacji 2.0, która ma poprawić wiele błędów i wnieść nową jakość. Firma przedstawiła szczegóły konwersji i potwierdziła, że produkcja będzie międzyplatformowa.

Firma Square-Enix przybliżyła szczegóły konwersji Final Fantasy XIV na PlayStation 3, zaplanowanej na przyszły rok. Posiadacze konsoli otrzymają wersję 2.0 produkcji, która podobno sprawi, że zapomnimy o wpadce, jaką była edycja pecetowa w dniu premiery. „Wierzymy że wersja 2.0 Final Fantasy XIV może być uznawana za następną prawdziwą odsłonę Final Fantasy” – przekonuje Naoki Yoshida, reżyser i producent gry.
Premiera Final Fantasy XIV na PlayStation 3 została przełożona właśnie po to, aby twórcy mogli dopracować ją w pełni i uniknąć takich problemów jak na pecetach. Yoshida przyznał, że wciąż jest wiele do zrobienia, bo produkcja jest ukończona w 50%. Twórcy skupiają się na trzech elementach: rozgrywce o wysokiej jakości, świetnej fabule oraz pięknej grafice. „Czternastka” pozostanie też międzyplatformowa, więc tą samą postacią zagramy na PC i PS3.

W Final Fantasy XIV nie zabraknie oczywiście nawiązań do poprzednich odsłon serii i jej charakterystycznych elementów. Mówimy na przykład o istotach typu chocobo i moogle, czy wielkich bestiach, którym gracze rzucą wyzwanie w drużynach. W zrozumieniu zasad pomogą wprowadzenia i specjalne questy. Producent tak projektuje sterowanie, aby gracze czuli się jak w typowej grze konsolowej – po prostu wzbogaconej o aspekt online.
Wspomniana międzyplatformowość wiąże się z pewnym ograniczeniem – żadna z wersji gry nie może otrzymać specjalnych funkcji. Wydanie na PlayStation 3 będzie więc niemal identyczne z pecetowym (oczywiście poza sterowaniem). Konsolowy Final Fantasy XIV i sama łatka 2.0 zostaną pokazane szerzej jeszcze tego lata. Square-Enix planuje też przeprowadzenie publicznej bety. Po więcej informacji odsyłamy na stronę gry.