Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 kwietnia 2015, 12:55

autor: Adrian Werner

Final Fantasy XIV: Heavensward - obszerny filmik pokazuje dodatek w akcji

Firma Square Enix udostępniła trwający ponad siedem minut filmik z dodatku Final Fantasy XIV: Heavensward. Materiał pokazuje nowe lokacje, postacie oraz ulepszenia silnika graficznego.

Do premiery Final Fantasy XIV: Heavensward, czyli pierwszego dużego dodatku do gry MMORPG studia Square Enix pozostały jeszcze niecałe dwa miesiące. Rozszerzenie nie tylko wzbogaci zawartość wirtualnego świata, ale również w wersji pecetowej przestawi silnik z DirectX 10 na DirectX 11. Autorzy właśnie wypuścili nowy obszerny zwiastun, który pokazuje w akcji liczne ulepszenia graficzne, jakich spodziewać się mogą użytkownicy. Filmik trwa ponad siedem minut i można na nim zobaczyć również nowe postacie, miejsca i przygody. Wszystko to sprawia, że Heavensward zapowiada się na godną uwagi produkcję, która znacząco wydłuży żywotność Final Fantasy XIV: A Realm Reborn.

Dodatek wprowadzi trzy nowe profesje - mrocznego rycerza, astrologa i maszynisty. Natomiast lista grywalnych ras rozszerzy się o rogatych Au Ra, którzy podzieleni zostaną na dwa odrębne plemiona - Raen i Xaela. Liczne zmiany zajdą także w rozgrywce. Pojawi się opcja dosiadania latających zwierząt, a limit rozwoju postaci zostanie podniesiony do 60 poziomu. Nie zabraknie także nowych połaci terenu, a dostępne w tych lokacjach przygody skoncentrują się trwającej od tysiąca lat wojnie.

Final Fantasy XIV: Heavensward - obszerny filmik pokazuje nowości i ulepszenia z dodatku - ilustracja #1

Przypomnijmy na koniec, że Final Fantasy XIV: Heavensward trafi do sprzedaży 23 czerwca, w wersji na pecety oraz konsole PlayStation 3 i PlayStation 4. Będzie do dodatek płatny.

  1. Final Fantasy XIV: Heavensward – oficjalna strona dodatku

Final Fantasy XIV: Heavensward - obszerny filmik pokazuje nowości i ulepszenia z dodatku - ilustracja #2

Final Fantasy XIV trafiło do sprzedaży w 2010 roku i gra okazała się jedną z największych porażek w dorobku firmy. Produkcja zniechęcała kiepską grafiką, powtarzalnością przygód i elementów wirtualnego świata, słabą optymalizacja oraz nudną rozgrywką.

Historia większości produkcji MMORPG dobiegłaby końca w tym miejscu, ale Square Enix uparło się, aby uczynić z gry sukces. W tym celu opracowano Final Fantasy XIV: A Realm Reborn. W praktyce była to zupełnie nowa produkcja, z nowym silnikem i światem oraz mocno przerobionymi mechanizmami rozgrywek, która wykorzystywała jedynie kilka elementów pierwowzoru i została udostępniona za darmo jego posiadaczom. Wysiłek twórców się opłacił i obecnie gra cieszy się sporą popularnością, mogąc się pochwalić ponad 4 milionami zarejestrowanych kont.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej