autor: Łukasz Szliselman
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn – kolejki na serwerach i wstrzymanie sprzedaży cyfrowej
Firma Square Enix donosi, że sprzedaż cyfrowa Final Fantasy XIV: A Realm Reborn została wstrzymana. Spowodowane jest to zbyt dużą aktywnością na serwerach gry. Sytuacja wróci do normy, jak tylko twórcom uda się przystosować serwery do większej liczby użytkowników.
- Długie kolejki na serwerach
- Wstrzymano dystrybycję cyfrową gry do czasu rozwiązania problemu
- Twórcy pracują nad usprawnieniem działania serwerów
Z powodu przeciążenia serwerów Final Fantasy XIV: A Realm Reborn sprzedaż cyfrowej edycji produkcji została tymczasowo wstrzymana. O sytuacji poinformowała firma Square Enix za pośrednictwem Facebooka.
Wydawca wyjaśnił, że użytkownicy chcący zalogować się do gry muszą czekać w bardzo długich kolejkach. Dopuszczanie nowych graczy do zabawy tylko pogorszyłoby sytuację, dlatego firma zdecydowała się zablokować dystrybucję cyfrową produkcji do czasu, aż problem zostanie rozwiązany.
Jak widać, kolejny wydawca nie poradził sobie z przewyższającą oczekiwania aktywnością na starcie. Nie pomogły ani otwarte beta-testy Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, ani wczesny dostęp dla zamawiających produkcję w przedsprzedaży. Miejmy nadzieję, że pomimo początkowych turbulencji A Realm Reborn spełni pokładane w nim oczekiwania.
Gra Final Fantasy XIV, czyli MMORPG w świecie Final Fantasy, zadebiutowała w 2010 roku, ale została przyjęta na tyle chłodno, że twórcy zdecydowali się ją zrestartować. W rezultacie w 2012 roku zamknięto serwery produkcji, a studio Square Enix wzięło się do pracy po raz drugi. Oficjalna premiera odświeżonej wersji, obdarzonej podtytułem A Realm Reborn, odbyła się 27 sierpnia 2013 roku. Oprócz wydań na PC i PlayStation 3 przewidziana jest również edycja na PlayStation 4.