Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 listopada 2009, 12:03

autor: Piotr Doroń

Final Fantasy XIII bez punktów i poziomów doświadczenia

Artykuł o Final Fantasy XIII, zamieszczony w najnowszym numerze japońskiego magazynu Shonen Jump, wyjaśnia ostatecznie dosyć nieoczekiwane informacje nadciągające od pewnego czasu z siedziby Square Enix. Mianowicie, w sporej części został on poświęcony nowemu systemowi levelowania postaci, który został pozbawiony punktów i poziomów doświadczenia.

Artykuł o Final Fantasy XIII, zamieszczony w najnowszym numerze japońskiego magazynu Shonen Jump, wyjaśnia ostatecznie dosyć nieoczekiwane informacje nadciągające od pewnego czasu z siedziby Square Enix. Mianowicie, w sporej części został on poświęcony nowemu systemowi levelowania postaci, który został pozbawiony punktów i poziomów doświadczenia.

Final Fantasy XIII bez punktów i poziomów doświadczenia - ilustracja #1

Zastąpi je system tzw. Crystal Points (tu znajdziecie skany artykułu). Otóż, będziemy je zdobywać w walkach z przeciwnikami. Po uzbieraniu odpowiedniej liczby, wymienimy punkty na nowe umiejętności, którymi będziemy zarządzać za pomocą menu w formie sfery. W chwili wyuczenia danej zdolności uzyskamy dostęp do kolejnych, które będziemy mogli odblokować w późniejszym czasie.

W jaki sposób zwiększymy nasze podstawowe statystyki, w tym punkty życia i magii? Mianowicie, ich poziom będzie rósł automatycznie, w miarę opanowywania coraz większej liczby umiejętności. Warto jednakże zauważyć, że w niektórych przypadkach będziemy mogli przyspieszyć ich wzrost.

Crystal Points umożliwią graczom samodzielne obranie kierunku rozwoju postaci. Jest to istotna zmiana, dzięki której japońskie RPG mają szansę przekonać do siebie fanów klasycznych cRPG (czekających choćby na Dragon Age: Początek). Mamy tylko nadzieję, że poszczególne zdolności będą miały realny wpływ na sposób walki bohaterów oraz to, w jaki sposób będą wchodzić w interakcje z otoczeniem, a nie okażą się jedynie wydmuszką.

Final Fantasy XIII bez punktów i poziomów doświadczenia - ilustracja #2

Final Fantasy XIII zostanie wydane na japońskim rynku już 17 grudnia bieżącego roku. Do sklepów trafi wówczas wyłącznie edycja na konsolę PlayStation 3. Gra będzie kosztować w przeliczeniu około 260 złotych. Jeszcze w tym roku do tamtejszych sklepów powędrują również specjalne zestawy PS3 Slim z grą (raczej wątpliwy jest, by trafiły one również do Stanów Zjednoczonych i Europy). Ostatnio dowiedzieliśmy się, że dzieło Square Enix nie będzie wymuszać instalacji na dysku twardym PS3 i już na starcie oferować będzie system Trofeów. Otrzymaliśmy także szansę zapoznania się z nowym zwiastunem filmowym.

Europejski i amerykański debiut FFXIII planowany jest na wiosnę 2010 roku. Produkcja zostanie wydana równocześnie w wersjach na PlayStation 3 i, po raz pierwszy w historii, Xboksa 360.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej