autor: Tomasz Pyzioł
Final Fantasy XI oficjalnie na PC
Posiadaczom komputerów PC trudno czasem zrozumieć politykę wydawniczą niektórych firm, chociażby takiego Square Soft, producenta i wydawcę serii Final Fantasy. Ta znakomita seria, od lat królująca na konsolach Sony, na PC-tach zawitała dopiero dwukrotnie (FF7 i FF8). Później ominęły nas dwie kolejne części, a teraz Square Soft ogłosił, że Final Fantasy XI pojawi się na PC w 2003 roku,
Posiadaczom komputerów PC trudno czasem zrozumieć politykę wydawniczą niektórych firm, chociażby takiego Square Soft, producenta i wydawcę serii Final Fantasy. Ta znakomita seria, od lat królująca na konsolach Sony, na PC-tach zawitała dopiero dwukrotnie (FF7 i FF8). Później ominęły nas dwie kolejne części, a teraz Square Soft ogłosił, że Final Fantasy XI pojawi się na PC w 2003 roku,
Spowodowane jest to zapewne faktem, iż FFXI będzie pierwszym massive multiplayer online cRPG z tej serii. Producent pragnie więc trafić do jak największej liczby graczy zainteresowanych płaceniem abonamentu za możliwość gry w wirtualnym świecie. Wiadomo już, że gra toczyć się będzie w krainie Vana D’iel, podzielonym na trzy zwalczające się królestwa. Nie należy jednak spodziewać się podziału na specyficzne klasy postaci dla każdego regionu, jak to ma miejsce w Dark Age of Camelot. Będziemy mogli wybrać dowolną postać spośród kilku ras i klas, tworząc unikalnego Avatara z niepowtarzalnymi atrybutami i umiejętnościami. Dostępne rasy to Humes, Elvarns, Taru-tarus, Misura i Garuga, dla których wybieramy profesje wojownika, mnicha, złodzieja oraz białego lub czerwonego maga. System walki ma być połączeniem funkcjonalności tego co znamy z klasycznych gier Final Fantasy i zręcznościowym trybem Diablo II. Oczywiście do tego wszystkiego dojdą aspekty społeczne i ekonomiczne, gildie, questy, a wszystko w przepięknej graficznie, fantastycznej krainie.