Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 stycznia 2011, 12:40

autor: Piotr Doroń

Final Fantasy Versus XIII najwcześniej w 2012 roku. Nowe szczegóły o Final Fantasy Type-0

Wczoraj mogliście znaleźć na naszych łamach wiadomość dotyczącą Final Fantasy XIII-2. Dziś kontynuujemy temat marki należącej do firmy Square Enix, publikując informacje poświęcone Final Fantasy Versus XIII oraz Final Fantasy Type-0.

Wczoraj mogliście znaleźć na naszych łamach wiadomość dotyczącą Final Fantasy XIII-2. Dziś kontynuujemy temat marki należącej do firmy Square Enix, publikując informacje poświęcone Final Fantasy Versus XIII oraz Final Fantasy Type-0.

Final Fantasy Versus XIII najwcześniej w 2012 roku. Nowe szczegóły o Final Fantasy Type-0 - ilustracja #1

Final Fantasy Versus XIII

Okazuje się zatem, że premiera Final Fantasy Versus XIII została przesunięta w czasie. Informację tę potwierdził Tetsuya Nomura, biorąc udział w obszernym wywiadzie dla magazynu Dengeki. I choć nie podał przy tym żadnego oficjalnego powodu opóźnienia, to z jego słów można wywnioskować, że przyczyna leży przede wszystkim w konieczności dopracowania gry, a konkretnie nowoczesnego systemu walki (stawiającej akcję i płynność rozgrywki ponad klasyczne rozwiązania znane z FF).

Nie bez znaczenia są także wzmożone prace prowadzone nad FF XIII-2 oraz przenośnym Final Fantasy Type-0 na PSP. Nie dziwi więc fakt, że na kolejne konkrety na temat Final Fantasy Versus XIII przyjdzie nam poczekać najprawdopodobniej do targów E3. Zachodnie serwisy twierdzą, że oznacza to, iż premiera przygód tajemniczego Noctisa planowana jest na termin nie wcześniejszy, niż 2012 rok.

Final Fantasy Versus XIII najwcześniej w 2012 roku. Nowe szczegóły o Final Fantasy Type-0 - ilustracja #2

Final Fantasy Type-0

Sprawa Final Fantasy Type-0 – gry znanej wcześniej jako Final Fantasy Agito XIII – została poruszona w wywiadzie Hajime Tabaty i Yoshinoregoi Kitase, udzielonego dla magazynu Dengeki PlayStation. Oznajmili oni, że niedawną zmianę tytułu gry pociągnęła za sobą znaczna różnica w sposobie rozgrywki w stosunku do oryginalnego Final Fantasy XIII, aczkolwiek w dalszym ciągu produkcja pozostanie częścią projektu Fabula Nova Crystalis (zapewniającego mitologię oraz podwaliny fabularne pod każdą grę wchodzącą w jego skład).

Final Fantasy Type-0 będzie się wyróżniać na tle innych odsłon serii FF (nie licząc produkcji MMO) naciskiem na zmagania w dosyć unikalnym trybie multiplayer. W grze zarządzać będziemy bowiem drużyną złożoną z czternastu wojowników (choć jednocześnie w walce weźmie udział trzech z nich) i niemal w każdej chwili gracz będzie mógł otrzymać wsparcie od osób akurat przebywających w jego pobliżu. Ich zadanie będzie się sprowadzać do asystowania w walce (na zasadzie kooperacji), która swoją drogą ma być bardzo dynamiczna. W trakcie bitew najwięcej korzyści odniesiemy korzystając z magii, choć bliższych starć tu także nie zabraknie (więcej szczegółów znajdziecie w tym miejscu).

Istnieje duża szansa, że Final Fantasy Type-0 zadebiutuje na anglojęzycznych rynkach jeszcze w tym roku (w Japonii być może stanie się to w połowie 2011 roku).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej