autor: Maciej Śliwiński
Film prezentujący zawieszony Shadowrun: The Awakening w sieci
Serwis unseen64.net opublikował na swoich łamach blisko dziesięciominutowy film prezentujący kilka elementów z zawieszonego prawie dwa lata temu projektu Shadowrun: The Awakening. Do tej pory nie wiedzieliśmy, że taka gra w ogóle istniała.
Serwis unseen64.net opublikował na swoich łamach blisko dziesięciominutowy film prezentujący kilka elementów z zawieszonego prawie dwa lata temu projektu Shadowrun: The Awakening. Do tej pory nie wiedzieliśmy, że taka gra w ogóle istniała.
Wideo prezentuje głównie możliwości silnika graficznego, który dwa lata temu opracowywało autorsko studia FASA, odpowiedzialne za developing tej gry. Kilka minut poświęcono na wizualizację animacji oraz modele postaci, a także pokazanie gry światła. Trzeba przyznać, że silnik nawet dziś prezentuje się dość interesująco.
Czym jest tajemniczy projekt Shadowrun: The Awakening? W założeniach twórców miała to być gra akcji/FPS z rozbudowanym trybem jednoosobowym, osadzona w jednym z najbardziej znanych światów papierowych gier fabularnych. W trakcie prac zdecydowano jednak, że będzie ona dedykowana wyłącznie sieciowej rozgrywce. Wskutek tych decyzji zawieszono prace nad Shadowrun: The Awakening, a w 2007 na rynek trafiła gra Shadowrun, wydana na PC oraz Xbox 360. Do tej pory nie wiadomo, dlaczego studio FASA w trakcie prac zmieniło koncepcję i zrezygnowało z wprowadzenia kampanii dla pojedynczego gracza. Jedyną pewną informacją jest to, że kluczowe decyzje związane ukierunkowaniem developerów na tryb dla wielu graczy zbiegły się w czasie ze zmianą na stanowisku dyrektora artystycznego odpowiedzialnego za prace nad projektem.
Samo studio zostało zamknięte przez właściciela, firmę Microsoft, krótko po wydaniu Shadowrun. FASA znana była jednak z jeszcze kilku innych ciekawych tytułów. W swoim portfolio posiadała między innymi MechWarrior czy Crimson Skies: Hight Road to Revenge.
Pod koniec 2007 roku pojawiła się informacja, że prawa do większości z tych tytułów udało się odzyskać Jordanowi Weismanowi, pierwszemu właścicielowi studia FASA. Założone przez niego studio Smith & Tinker odkupiło od Microsoftu możliwość wykorzystania do własnych celów marek MechWarrior czy właśnie Shadowrun. Czy wczorajszy wyciek filmu prezentującego elementy tej ostatniej gry może zapowiadać, że prace nad nią dalej trwają lub zostały wznowione? Ciężko powiedzieć, gdyż strona Smith & Tinker milczy na temat.