FASA Studio pracuje nad strzelaniną osadzoną w świecie Shadowrun
Dawno temu, bo w listopadzie ubiegłego roku, świat obiegła informacja, że Microsoft zabezpieczył sobie w amerykańskim urzędzie patentowym prawda do marki Shadowun. Było pewne, że ma to związek z grą video (trudno oczekiwać, aby w ten sposób „gigant z Redmond” zatytułował inny produkt), ale szczegółów tej kwestii nie poznaliśmy przez długie miesiące. Aż do dziś...
Dawno temu, bo w listopadzie ubiegłego roku, świat obiegła informacja, że Microsoft zabezpieczył sobie w amerykańskim urzędzie patentowym prawda do marki Shadowun. Było pewne, że ma to związek z grą video (trudno oczekiwać, aby w ten sposób „gigant z Redmond” zatytułował inny produkt), ale szczegółów tej kwestii nie poznaliśmy przez długie miesiące. Aż do dziś...
Zaskakującą wiadomość dla fanów klasycznej gry RPG przedstawił serwis TeamXbox, który w trakcie wywiadu z Theronem Bersonem ze studia FASA dowiedział się, iż od dłuższego czasu przygotowywany jest pełnoprawny produkt osadzony w świecie Shadowrun z myślą o konsoli Xbox 360. Człowiek odpowiedzialny w FASA Studio za animację zdradził ponadto, że program będzie pierwszoosobową strzelaniną. Niestety, redaktorom serwisu nie udało się dowiedzieć niczego więcej na temat tej produkcji – ważne jednak jest, że powstaje.
Oryginalny Shadowrun został po raz pierwszy zaprezentowany przez FASA Corporation w 1989 roku. Klasyczny „eRPeG” łączy klasyczny świat fantasy, zamieszkały przez baśniowe postaci z nowoczesną technologią. Do tej pory ukazały się zaledwie dwie, komercyjne produkcje nawiązujące do tej gry: jedna na SNES w 1993 roku, druga na SEGA CD w 1996 roku.