Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lipca 2005, 12:49

FASA Studio pracuje nad strzelaniną osadzoną w świecie Shadowrun

Dawno temu, bo w listopadzie ubiegłego roku, świat obiegła informacja, że Microsoft zabezpieczył sobie w amerykańskim urzędzie patentowym prawda do marki Shadowun. Było pewne, że ma to związek z grą video (trudno oczekiwać, aby w ten sposób „gigant z Redmond” zatytułował inny produkt), ale szczegółów tej kwestii nie poznaliśmy przez długie miesiące. Aż do dziś...

Dawno temu, bo w listopadzie ubiegłego roku, świat obiegła informacja, że Microsoft zabezpieczył sobie w amerykańskim urzędzie patentowym prawda do marki Shadowun. Było pewne, że ma to związek z grą video (trudno oczekiwać, aby w ten sposób „gigant z Redmond” zatytułował inny produkt), ale szczegółów tej kwestii nie poznaliśmy przez długie miesiące. Aż do dziś...

FASA Studio pracuje nad strzelaniną osadzoną w świecie Shadowrun - ilustracja #1

Zaskakującą wiadomość dla fanów klasycznej gry RPG przedstawił serwis TeamXbox, który w trakcie wywiadu z Theronem Bersonem ze studia FASA dowiedział się, iż od dłuższego czasu przygotowywany jest pełnoprawny produkt osadzony w świecie Shadowrun z myślą o konsoli Xbox 360. Człowiek odpowiedzialny w FASA Studio za animację zdradził ponadto, że program będzie pierwszoosobową strzelaniną. Niestety, redaktorom serwisu nie udało się dowiedzieć niczego więcej na temat tej produkcji – ważne jednak jest, że powstaje.

Oryginalny Shadowrun został po raz pierwszy zaprezentowany przez FASA Corporation w 1989 roku. Klasyczny „eRPeG” łączy klasyczny świat fantasy, zamieszkały przez baśniowe postaci z nowoczesną technologią. Do tej pory ukazały się zaledwie dwie, komercyjne produkcje nawiązujące do tej gry: jedna na SNES w 1993 roku, druga na SEGA CD w 1996 roku.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej