autor: Michał Kułakowski
Farming Simulator 2013 po polsku w październiku
Firma CD Projekt ogłosiła, że będzie oficjalnym dystrybutorem Farming Simulator 2013 w naszym kraju. Gra trafi na komputery PC w październiku tego roku i będzie dostępna w polskiej wersji językowej. Dystrybutor podzielił się także przybliżoną datą premiery konsolowych odsłon serii oraz planami wsparcia marki na rodzimym rynku.
Najnowsza odsłona cyklu Farming Simulator, oznaczona liczbą 2013, ukaże się na komputerach PC w październiku. Poinformowała o tym dzisiaj firma CD Projekt, która ogłosiła równocześnie, że została oficjalnym dystrybutorem tytułu w naszym kraju. Gra będzie w pełni spolszczona i dostępna w sugerowanej cenie 79,90 zł. To jednak nie wszystko. W planach producenta serii, niemieckiego studia Giants Software, są także wersje na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Obie zadebiutują w pierwszym kwartale przyszłego roku. Polski partner dewelopera nie potwierdził jednak na razie czy te edycje również zostaną przetłumaczone na rodzimy język. Wiemy natomiast, że przygotowuje polską wersję oficjalnego serwisu internetowego gry. Witryna otrzyma pełne wsparcie ze strony Giants i podobnie jak jej angielska czy niemiecka odsłona, będzie przystanią dla wszystkich fanów wirtualnej uprawy roli oraz umożliwi im dzielenie się modami, uwagami i poradami.
Farming Simulator 2013 nie wprowadza rewolucyjnych zmian do modelu rozgrywki. Nadal mamy do czynienia z rozbudowanym symulatorem pozwalającym na kompleksowe rozwijanie i nadzorowanie farmy. Twórcy obiecują nowe rodzaje licencjonowanych maszyn rolniczych, stworzonych przez dwudziestu najbardziej znanych producentów sprzętu rolniczego na świecie, a także znacznie szerszą paletę gatunków hodowlanych roślin i zwierząt. Poprawiona zostanie również oprawa graficzna oraz obsługa modyfikacji stworzonych przez graczy. Kolejne informacje na temat nowości w grze zostaną opublikowane w czasie targów GamesCom, które odbędą się w dniach 15-19 sierpnia.
Seria Farming Simulator cieszy się niesłabnącą popularnością chociaż pozostaje w cieniu wielkich produkcji i wartych setki milionów dolarów multiplatformowych marek. O jej sile może świadczyć fakt, że od czasu ukazania się pierwszej odsłony cyklu w 2009 roku, symulatory sprzedały się w łącznym nakładzie prawie dwóch milionów egzemplarzy, a zainteresowanie nimi nie słabnie, lecz rośnie.