Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 listopada 2003, 09:44

Far Cry nastepcą Counter Strike’a?

O grze zatytułowanej Far Cry słyszeliśmy już wiele dobrego, począwszy od opisów i zachwalania znakomitego enginu graficznego i fizycznego jakie zostaną użyte w tym tytule, znakomitego A.I. jakim się będzie odznaczał, jak również rozbudowanego trybu jednoosobowego jaki zaoferuje graczom. Gra miała zostać wydana jeszcze w bieżącym roku, jednakże, korporacja Ubi Soft oraz producent, firma Crytek, oficjalnie przełożyły dziś premierę Far Cry na pierwszy kwartał 2004 roku. Czemu? Nie, nie chodzi tu o zwykłe „zawalenie” prac developerskich. Chodzi tu o to, że Crytek zamierza zafundować miłośnikom FPS-ów znakomity tryb wieloosobowy, który przyćmi to, co oferuje choćby taki Counter Strike, a pomogą mu w tym tacy znani fachowcy jak: Chris Auty i Richard Tsao.

O grze zatytułowanej Far Cry słyszeliśmy już wiele dobrego, począwszy od opisów i zachwalania znakomitego enginu graficznego i fizycznego jakie zostaną użyte w tym tytule, znakomitego A.I. jakim się będzie odznaczał, jak również rozbudowanego trybu jednoosobowego jaki zaoferuje graczom. Gra miała zostać wydana jeszcze w bieżącym roku, jednakże, korporacja Ubi Soft oraz producent, firma Crytek, oficjalnie przełożyły dziś premierę Far Cry na pierwszy kwartał 2004 roku. Czemu? Nie, nie chodzi tu o zwykłe „zawalenie” prac developerskich. Chodzi tu o to, że Crytek zamierza zafundować miłośnikom FPS-ów znakomity tryb wieloosobowy, który przyćmi to, co oferuje choćby taki Counter Strike, a pomogą mu w tym tacy znani fachowcy jak: Chris Auty i Richard Tsao.

Chris Auty to postać znana wszystkim fanom gier FPS, a w szczególności fanom Counter Strike’a, którzy uwielbiają rozgrywkę na takich mapach jak „Inferno” i „Aztec”, bo to on je zaprojektował. Był też głową zespołów które zaprojektowały takie gry jak: Half-Life: Counter Strike i James Bond 007: Nightfire, a także bezpośrednio brał udział w pracach programistach nad Half-Life: Counter Strike, Half-Life: Day of Defeat i Half-Life: Condition Zero. Z kolei Richard Tsao to nie mniej znana w branży persona. Przewodził on zespołom które stworzyły takie znakomite tytuły jak: Asheron's Call 2, Dungeon Siege i MechWarrior 4.

Obaj Ci panowie dołączają do zespołu programistów z Cryteka (Auty jako projektant poziomów, Tsao jako producent odpowiadający za tryb wieloosobowy) i pomogą opracować rozbudowany i atrakcyjny tryb multiplayer. Czym to zaowocuje? Zobaczymy już na początku przyszłego roku.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej