Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 marca 2012, 10:57

autor: Adrian Werner

Far Cry 3 bez respawnujących się wrogów i z ulepszonym skradaniem

Far Cry 3 ma szanse okazać się jednym z najciekawszych FPS-ów tego roku. Wiele kwestii związanych z grą wciąż pozostaje jednak tajemnicą. Ludzie z studia Ubisoft Montreal postanowili odpowiedzieć na część pytań fanów.

Far Cry 3 bez respawnujących się wrogów i z ulepszonym skradaniem - ilustracja #1

Nie da się ukryć, że Far Cry 2 było do pewnego stopnia rozczarowaniem. Wielu graczy zastanawia się więc, czy nadchodząca część trzecia nie podzieli losu dwójki. Twórcy gry postanowili uspokoić te obawy i odpowiedzieli na pytania fanów cyklu.

Przede wszystkim z ulgą należy przywitać informacje o braku posterunków wroga wypełnionych respawnującymi się żołnierzami. Obecność tego systemu była największym problemem Far Cry 2, wiec dobrze, że tym razem autorzy poszli po rozum do głowy. Zamiast tego nasze poczynania będą zmieniały stosunek sił na wyspie i raz zabezpieczony teren takim już pozostanie. Ponadto frakcje nie będą już cierpiały na amnezję i nie zaatakują gracza w trakcie wypełniania dla nich misji. Oczywiście nie zapewni to kompletnej nietykalności. Jeśli postacie poczują się zagrożone, to mogą odpowiedzieć agresją. Zabawę uatrakcyjnić powinien też rozbudowany system modyfikowania uzbrojenia, pozwalający dopasować je do indywidualnego styl gry.

Musimy niestety rozczarować graczy mających nadzieję na walkę z gorylami. W trakcie przygód napotkamy jednak wiele innych zwierząt i nie wszystkie będą do nas przyjaźnie nastawione. Zadowoleni powinni być natomiast miłośnicy skradania. Far Cry 3 zaprojektowano tak, aby większość zadań dało się zrealizować po cichu. Autorzy szykują szereg mechanizmów, które poinformują nas kiedy będziemy znajdować się w ukryciu. Ponadto sztuczna inteligencja ma reagować w sposób realistyczny. Jeśli wrogowie zauważą zagrożenie, to zaczną się ze sobą komunikować. Rozgryzienie schematów ich zachowań zapewni nam sporą przewagę. Ponadto, jeśli zostaniemy wykryci nie będzie to oznaczać konieczności wczytania wcześniejszego zapisu stanu gry. Zamiast tego możemy wykorzystać otoczenie, aby uciec przed pościgiem. Takie sytuacje będą też dobrą okazją do odciągnięcia wrogów od konkretnego miejsca.

Twórcy nie chcieli zdradzić rozmiarów wyspy. Zamiast tego stwierdzili, że liczy się nie ilość kilometrów kwadratowych, a to, co na nich się znajduje i to właśnie temu aspektowi poświęcają najwięcej uwagi. W praktyce oznacza to, że wyspa zapewne będzie mniejsza niż mapy w Far Cry 2, ale za to zostanie gęsto zapełniona unikalnymi lokacjami, zadaniami i postaciami. Zapytani o to, czy gra będzie bliższa pierwszej czy drugiej części serii autorzy stwierdzili, że starają się wziąć najlepsze elementy z obu tych tytułów.

Far Cry 3 tworzony jest z myślą o PlayStation 3, Xboksie 360 oraz pecetach. Graczy komputerowych powinna ucieszyć wiadomość, że ich wersja zaoferuje ładniejszą grafikę niż konsolowe. Premiera gry zapowiadana jest na 6 września tego roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej