autor: Adrian Piotrowski
Factorio sprzedało się w ponad 2,5 miliona egzemplarzy; twórcy zapowiadają rozszerzenie
Twórcy Factorio ujawnili, że sprzedali ponad 2,5 miliona egzemplarzy ich gry. Ponadto zapowiedzieli, że w przyszłości zamiast sequela pojawi się duże rozszerzenie.
Czeskie studio Wube Software, twórcy niezależnej strategii ekonomicznej Factorio, umieściło na swoim blogu kolejny post. Tematem wiadomości była przyszłość tytułu, który niedawno otrzymał finałowy patch 1.1 usuwający wszystkie zgłoszone błędy. Potwierdzono, że była to ostatnia stabilna wersja gry. Jednak nadal będą pojawiać się do niej pomniejsze poprawki.
Deweloperzy odpowiedzieli na wszystkie pytania dotyczące ewentualnego Factorio 2. Przyznali, że są zadowoleni z obecnego kształtu gry, a tworzenie kolejnego Factorio byłoby przeciwieństwem tego, co chcą dalej robić. Produkowanie sequela, który tylko rozszerza zawartość, używając skopiowanych mechanik z pierwowzoru, jest dla Wube Software niewystarczające. Z drugiej strony twórcy nie mają ochoty, po ostatnich pracach, wyrzucać wszystkiego do kosza na rzecz robienia zupełnie nowej gry.
Czesi nie są również zwolennikami wydawania małych paczek DLC, ponieważ wywołuje to zamieszanie wśród graczy. Ponadto, z punktu widzenia deweloperów, są niewygodne do tworzenia. Zamiast kilku mniejszych dodatków studio planuje wydać jedno duże rozszerzenie. Zaznaczyło też, że pomimo dużych zmian, jakie przyniesie przyszły dodatek, wszystkie modyfikacje oraz tryb wieloosobowy będą wciąż działać poprawnie. Data premiery rozszerzenia jest na razie trzymana w tajemnicy, lecz według Czechów praca nad nim będzie trwała przynajmniej rok.
Na koniec deweloperzy podzielili się garścią statystyk. Pierwsza wersja Factorio pojawiła się 31 marca 2012 roku. Od tamtej pory minęło 8 lat i 10 miesięcy, w ciągu których gra sprzedała się w ponad 2,5 miliona egzemplarzy. Twórcy podziękowali wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju gry, a także zapowiedzieli, że wczorajszy post był ostatnim, jaki pojawi się w najbliższym czasie. Pracownicy Wube Software skupią się teraz ponownie na pracy nad grą i jednocześnie nie chcą odwracać uwagi graczy od ukończonej produkcji.