Facebook ogranicza rozpoznawanie twarzy i testuje usunięcie „lajków”
Facebook zmienił ustawienia dotyczące rozpoznawania twarzy – opcja nie będzie już domyślnie aktywna. Tak jak wcześniej na Instagramie, korporacja prowadzi też testy w kierunku usunięcia licznika polubień i reakcji pod postami.

Na Facebooku zmiany. Mark Zuckerberg testuje usunięcie liczników reakcji i polubień pod postami. Ta, mogłoby się zdawać, drastyczna zmiana ma na celu ukrócenie nieszczególnie zdrowej tendencji użytkowników do oceniania swojego życia przez pryzmat liczby reakcji pod zdjęciami czy wydarzeniami z życia. Oraz do prezentowania wypaczonego wizerunku. Bo, jak powszechnie wiadomo, im bardziej lux i hygge – tym więcej „lajków”. Podobne próby trwają już na Instagramie w siedmiu krajach. Rozszerzenie testów o Facebooka może świadczyć o tym, że przebiegają one pomyślnie. To nie koniec.

W nowym wpisie na blogu Facebook ogłosił, że rezygnuje z domyślnego używania rozpoznawania twarzy przy sugestiach oznaczania zdjęć. Nowe ustalenia obowiązują od wczoraj. Jeśli sugestie były na Waszym koncie wyłączone, albo dopiero co założyliście konto, rozpoznawanie twarzy będzie automatycznie nieaktywne. W przeciwnym razie – w ustawieniach zobaczycie to:

…a w najbliższym czasie dostaniecie powiadomienie z informacjami odnośnie zmian: jakie dane zbiera Facebook i na jakich zasadach.

Zmiana ustawień to odpowiedź na ugodę Facebooka z Federalną Komisją Handlu. W związku z aferą z Cambridge Analytica, na serwis społecznościowy została nałożona kara w wysokości 5 miliardów dolarów. Mark Zuckerberg został też zobowiązany do udostępniania jasnej i wyraźnej informacji co do tego, na jakich zasadach działa technologia rozpoznawania twarzy oraz do pozyskania twierdzącej zgody użytkowników na jej wykorzystywanie (zwłaszcza, jeśli odbywa się to w szerszym zakresie, niż zakładały dotychczasowe ustalenia). Facebook zapewnia:
Nasza technologia rozpoznawania twarzy nie ujawnia Waszych twarzy obcym. Nie udostępniamy ani nie sprzedajemy tych informacji żadnym osobnym podmiotom.