futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 21 września 2023, 13:56

autor: Marek Pluta

Facebook ma nowe logo, ale czy dostrzegasz różnicę?

Facebook postanowił wprowadzić zmiany w swoim logo. Są one jednak na tyle subtelne, że na pierwszy rzut oka, trudno zauważyć w nim jakiekolwiek zmiany, gdyż dotyczą jedynie kolorystyki.

Źródło fot. Unsplash | Brett Jordan
i

Amerykańska spółka Meta informuje na blogu o aktualizacji własnego „systemu tożsamości”, który ma ujednolicić poszczególne elementy działalności marki Facebook, od produktu, po marketing. Częścią tej aktualizacji jest nowe logo portalu, które zostało nieco odświeżone. Próżno jednak doszukiwać się w nim radykalnych zmian.

Odświeżenie systemu tożsamości marki

Zmiany wprowadzone w logo portalu są na tyle subtelne, że gdyby spółka o nich nie poinformowała, moglibyśmy ich nie dostrzec. Jak widać na załączonym obrazku, jest bowiem praktycznie identyczne z poprzednim. Widać jedynie nieco zmieniony odcień niebieskiego, a także drobną korektę litery „f”.

Facebook ma nowe logo, ale czy dostrzegasz różnicę? - ilustracja #1
Po lewej stare logo, a po prawej nowe. Źródło: Facebook

”Naszą intencją było stworzenie odświeżonego projektu logo Facebooka, które byłoby odważniejsze, elektryzujące i ponadczasowe. Każde z charakterystycznych, nowych udoskonaleń, zapewnia większą harmonię w całym projekcie, co jest kluczowym elementem tożsamości aplikacji. Osiągnęliśmy to poprzez wprowadzenie bardziej pewnego wyrazu podstawowego niebieskiego koloru Facebooka, który został stworzony tak, aby był bardziej dostępny wizualnie w naszej aplikacji i zapewniał większy kontrast, aby litera „f” wyróżniała się” – czytamy w oświadczeniu opublikowanym na blogu.

Przeprojektowano również znak słowny, aby zapewnić spójny wygląd oraz poprawić ogólną czytelność na Facebooku.

Facebook ma nowe logo, ale czy dostrzegasz różnicę? - ilustracja #2
Znak słowny także przeszedł niewielkie zmiany. Źródło: Facebook

Oprócz tego opracowano nową paletę kolorystyczną, w której, jak nietrudno się domyśleć, dominuje kolor niebieski. Powstał nowy zestaw odcieni, tonów i współczynników kontrastu, które są unikalne dla marki Facebook i zoptymalizowane pod kątem dostępności.

Facebook ma nowe logo, ale czy dostrzegasz różnicę? - ilustracja #3
Nowa paleta kolorów. Źródło: Facebook

Zmiany objęły również Reakcje, które zapewniają użytkownikom wizualny sposób odpowiedzi na post, komentarz lub historię. Firma wyjaśnia, że dzięki nowej palecie kolorów zapewniono więcej wymiarowości oraz emocji. Dzięki temu ikonografia jest czytelna w każdym rozmiarze, wystarczająco elastyczna, aby sprostać różnym potrzebom i łatwa w interakcji z ludźmi. Na razie zmiany w Reakcjach są poddawane testom i wejdą do użytku za kilka miesięcy.

Facebook ma nowe logo, ale czy dostrzegasz różnicę? - ilustracja #4
Źródło: Facebook

Meta podkreśla, że jest to dopiero pierwsza faza odświeżania „systemu tożsamości” marki, więc w niedalekiej przyszłości możemy oczekiwać kolejnych zmian. Na razie trudno jednak stwierdzić czego będą one dotyczyły.

Marek Pluta

Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

więcej