Facebook ma nowe logo, ale czy dostrzegasz różnicę?
Facebook postanowił wprowadzić zmiany w swoim logo. Są one jednak na tyle subtelne, że na pierwszy rzut oka, trudno zauważyć w nim jakiekolwiek zmiany, gdyż dotyczą jedynie kolorystyki.
Amerykańska spółka Meta informuje na blogu o aktualizacji własnego „systemu tożsamości”, który ma ujednolicić poszczególne elementy działalności marki Facebook, od produktu, po marketing. Częścią tej aktualizacji jest nowe logo portalu, które zostało nieco odświeżone. Próżno jednak doszukiwać się w nim radykalnych zmian.
Odświeżenie systemu tożsamości marki
Zmiany wprowadzone w logo portalu są na tyle subtelne, że gdyby spółka o nich nie poinformowała, moglibyśmy ich nie dostrzec. Jak widać na załączonym obrazku, jest bowiem praktycznie identyczne z poprzednim. Widać jedynie nieco zmieniony odcień niebieskiego, a także drobną korektę litery „f”.
”Naszą intencją było stworzenie odświeżonego projektu logo Facebooka, które byłoby odważniejsze, elektryzujące i ponadczasowe. Każde z charakterystycznych, nowych udoskonaleń, zapewnia większą harmonię w całym projekcie, co jest kluczowym elementem tożsamości aplikacji. Osiągnęliśmy to poprzez wprowadzenie bardziej pewnego wyrazu podstawowego niebieskiego koloru Facebooka, który został stworzony tak, aby był bardziej dostępny wizualnie w naszej aplikacji i zapewniał większy kontrast, aby litera „f” wyróżniała się” – czytamy w oświadczeniu opublikowanym na blogu.
Przeprojektowano również znak słowny, aby zapewnić spójny wygląd oraz poprawić ogólną czytelność na Facebooku.
Oprócz tego opracowano nową paletę kolorystyczną, w której, jak nietrudno się domyśleć, dominuje kolor niebieski. Powstał nowy zestaw odcieni, tonów i współczynników kontrastu, które są unikalne dla marki Facebook i zoptymalizowane pod kątem dostępności.
Zmiany objęły również Reakcje, które zapewniają użytkownikom wizualny sposób odpowiedzi na post, komentarz lub historię. Firma wyjaśnia, że dzięki nowej palecie kolorów zapewniono więcej wymiarowości oraz emocji. Dzięki temu ikonografia jest czytelna w każdym rozmiarze, wystarczająco elastyczna, aby sprostać różnym potrzebom i łatwa w interakcji z ludźmi. Na razie zmiany w Reakcjach są poddawane testom i wejdą do użytku za kilka miesięcy.
Meta podkreśla, że jest to dopiero pierwsza faza odświeżania „systemu tożsamości” marki, więc w niedalekiej przyszłości możemy oczekiwać kolejnych zmian. Na razie trudno jednak stwierdzić czego będą one dotyczyły.